37 χρόνια μετά... Μια απόπειρα για να θυμηθούμε, να σκεφτούμε, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε. (Πριν από 37 χρόνια ιδρύθηκε η ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ, μια μικρή οργάνωση μαθητών, στα πλαίσια της τότε ΠΑΜΚ. Τα μέλη της έδεσαν δεσμοί βαθείς, με αντοχή στο χρόνο. Μπορεί οι δρόμοι μας - πολιτικοί και κοινωνικοί - να χώρισαν μετά... Όμως κάπου στο βάθος σιγόκαιγε η λαχτάρα να βρεθούμε ξανά, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε... Άλλωστε δεν άλλαξε τίποτε από τότε στις καρδιές μας. Οι καρδιές των ανθρώπων δεν αλλάζουν...)

Τρίτη 25 Μαΐου 2010

ΣΤΕΛΙΟΣ ΡΑΜΦΟΣ

Όταν γνώρισα τον φιλόσοφο, πριν από καμιά δεκαπενταριά χρόνια, τον ρώτησα ποιο είναι το κύριο καθήκον του έλληνα πολίτη σήμερα (τότε) και μου απάντησε απλά και χωρίς φιοριτούρες : να κάνει καλά τη δουλειά του. Όταν τον ρώτησα τι πρέπει να κάνει ο Άνθρωπος, μου είπε ότι πρέπει να αγαπήσει τον εαυτό του και μου μίλησε για την φιλαυτία και την ατομικότητα. Εγώ τότε ήμουνα τόσο άσχετος που από το βλέμμα μου κατάλαβε μια τρομαγμένη απορία και μου εξήγησε την διαφορά ατομικότητας και ατομικισμού που τώρα μου φαίνεται τόσο απλή και αυτονόητη.

Δεν επιχειρώ να σας κάνω κοινωνούς της σκέψης του Ράμφου γιατί κάτι τέτοιο μου φαντάζει αδύνατον. Άλλωστε τα βιογραφικά του που βρήκα, ένα εκ των οποίων παραθέτω, μου φαίνονται περισσότερο παραπλανητικά παρά διαφωτιστικά. Σας προτείνω όμως νάρθετε σε επαφή με το έργο του μέσω της πλούσιας βιβλιογραφίας και αρθογραφίας του. Η κατανόηση της σκέψης του ίσως βοηθήσει. Εμένα πάντως όχι απλά με βοήθησε αλλά με απεγκλώβισε και μου έδωσε καινούργια δύναμη για να αντιμετωπίσω την τεράστια πρόκληση της ζωής.


αέρα πατέρα



Βιογραφικό

Ο Στέλιος Ράμφος γεννήθηκε στην Αθήνα (1939). Φιλόσοφος, πανεπιστημιακός, συγγραφέας δοκιμίων. Σπούδασε στη Νομική Αθηνών ενώ συνέχισε στο Παρίσι σπουδάζοντας Φιλοσοφία. Δίδαξε στο Πανεπιστήμιο του Βενσάν. Η πλούσια βιβλιογραφία του αντικατοπτρίζει τις πνευματικές αναζητήσεις του, τις θέσεις και τις προτάσεις του αναφορικά με τον μαρξισμό, την οικουμενικότητα του ελληνικού πολιτισμού, τους συσχετισμούς της σύγχρονης πνευματικής δημιουργίας με την ελληνορθόδοξη παράδοση. Στην εργοβιογραφία του περιλαμβάνεται πλούσια αρθρογραφία με αναφορές σ' αυτά τα γνωσιακά πεδία, δημοσιευμένα σε περιοδικά όπως "Ευθύνη", "Ερουρέμ", "Ινδικτος".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Συνεργάτες

Επισκέψεις (από 01/03/2008, 18:00 μμ)