37 χρόνια μετά... Μια απόπειρα για να θυμηθούμε, να σκεφτούμε, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε. (Πριν από 37 χρόνια ιδρύθηκε η ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ, μια μικρή οργάνωση μαθητών, στα πλαίσια της τότε ΠΑΜΚ. Τα μέλη της έδεσαν δεσμοί βαθείς, με αντοχή στο χρόνο. Μπορεί οι δρόμοι μας - πολιτικοί και κοινωνικοί - να χώρισαν μετά... Όμως κάπου στο βάθος σιγόκαιγε η λαχτάρα να βρεθούμε ξανά, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε... Άλλωστε δεν άλλαξε τίποτε από τότε στις καρδιές μας. Οι καρδιές των ανθρώπων δεν αλλάζουν...)

Πέμπτη 17 Ιουλίου 2008

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ: «Ανύπαρκτες μειονότητες» και Υπαρκτές Αγκυλώσεις

Επί τέλους η επιστολή Γκρουέβσκι στον Καραμανλή έθεσε τα θέματα που εδώ και δεκαετίες αρνούμαστε να δούμε ως κοινωνία:
  • Το ζήτημα της αναγνώρισης της Μακεδονικής εθνικής ταυτότητας.
  • Το ζήτημα της αναγνώρισης της ύπαρξης Μακεδονικής μειονότητας στην Ελλάδα και
  • Το ζήτημα της επιστροφής των Μακεδονικής εθνότητας πολιτικών προσφύγων του Εμφυλίου.
Και η αντίδρασή μας υπήρξε ανάλογη του συμπαθούς πτηνού που όταν τρομάζει χώνει, λεει ο θρύλος, το κεφάλι του στην άμμο. Σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος κατήγγειλε την προκλητική στάση Γκρουέφσκι. Τέτοια εθνική ομοψυχία μονάχα στα διαβόητα συλλαλητήρια του 1992, που διέσυραν διεθνώς την ελληνική κοινωνία υπήρξε.
Επειδή ανήκω σε αυτούς που επιμένουν να θεωρούν ότι η πολιτική οφείλει να διέπεται από κοινή λογική, σε αντίθεση περίπτωση είναι καφενόβια κουβέντα χωρίς αρχή μέση και τέλος, θα προσπαθήσω να κατανοήσω τη στάση των κομμάτων και να την αξιολογήσω με βάση την, κατά δική τους δήλωση, ιδεολογία τους.
Το ΛΑΟΣ και η ΝΔ είναι απόλυτα συνεπή με την ιδεολογία τους. Το ίδιο και το ΚΚΕ. Τα κόμματα αυτά πουλάνε πατριωτισμό σε τιμή ευκαιρίας, πουλάνε τζάμπα μαγκιά, απεχθάνονται τη Δημοκρατία ως πολιτικό σύστημα και ως σύνολο πολιτισμικών αξιών και είναι φυσιολογικό να θεωρούν ψιλά γράμματα τα περί αυτοπροσδιορισμού των ατόμων και των κοινωνικών ομάδων.
Δεν ισχύει το ίδιο - ή μάλλον δεν πρέπει να ισχύει - για το ΠΑΣΟΚ και το ΣΥΝ.
Το μεν ΠΑΣΟΚ, σοσιαλδημοκρατικό, κατά δήλωσή του κόμμα, με τον Πρόεδρό του Πρόεδρο της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, θα όφειλε, αποδεχόμενο ότι κάθε άτομο και κάθε λαός δικαιούται να αυτοπροσδιορίζεται κατά τη βούλησή του, να παραδεχτεί ως αυτόνόητο ότι από τη στιγμή που δυο εκατομμύρια άνθρωποι, στη Δημοκρατία της Μακεδονίας και στον υπόλοιπο κόσμο, αποφάσισανν ότι ονομάζονται Μακεδόνες, είναι Μακεδόνες. Κατά συνέπεια, αν υπάρχουν Έλληνες πολίτες οι οποίοι αυτοπροσδιορίζονται ως εθνικά Μακεδόνες αυτοί είναι Μακεδονική μειονότητα, και τέλος, να αποφασίσει να διορθώσει μια αδικία που αυτό διέπραξε, σε βάρος των Σλαβομακεδόνων πολιτικών προσφύγων, το 1982. Ανάλογη θα όφειλε να είναι και στάση του ΣΥΝ, που διατρανώνει ότι «σοσιαλισμός χωρίς ελευθερία δεν είναι σοσιαλισμός» και, με απόφαση του πρόσφατου συνεδρίου του, αναγνωρίζει το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού ατόμων και συλλογικοτήτων. Απόφαση που σε οποιαδήποτε άλλη γωνιά της γης θα θεωρούνταν πλεονασμός για ένα κόμμα με τα ιδεολογικά χαρακτηριστικά του ΣΥΝ, αλλά φαίνεται ότι στην Ελλάδα τίποτα δεν είναι αυτονόητο.
Πλην φευ, τα δυο αυτά κόμματα ευθυγραμμίστηκαν με την εθνικιστική υστερία του τζάμπα πατριωτισμού και της τζάμπα μαγκιάς. Κι αν για το ΠΑΣΟΚ μπορώ να αναγνωρίσω ως ελαφρυντικό την εθνικιστική πάράνοια του «Βυθίσατε το Χόρα» της περιόδου του Ανδρέα Παπανδρέου, για το ΣΥΝ, όσο κι αν ψάξω, δε μπορώ να βρω ελαφρυντικό. Εκτόςε βέβαια από την ανάγκη να χαϊδέψει αυτιά ανθρώπων που έχουν στραφεί προς αυτόν - σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις - αλλά στην πράξη δε συμμερίζονται την - κατά δήλωση ΣΥΝ - ιδεολογία του.
Η αναζήτηση ελαφρυντικών αποβαίνει μάταιη, ακόμα και αν αναδιφήσω στην, ξένη προς τη δική μου, λογική του «μείζονος κρατικού συμφέροντος». Κατά το Ουράνιο Τόξο, το Κόμμα των εν Ελλάδι Μακεδόνων, η Μακεδονική μειονότητα στη χώρα μας αριθμεί 50.000 ανθρώπους όλους κι όλους κι αυτούς σκορπισμένους ανάμεσα σε 650.000 Έλληνες. Αντιπαρέρχομαι το ότι οι μισοί από αυτές τις 50.000 δε θεωρούν εαυτούς Μακεδόνες. Και είναι και άλλοι 30.000 - 50.000, αποδεχόμενος τις εκτιμήσεις των Σκοπίων, Μακεδόνες του Αιγαίου που δεν έχουν δικαίωμα επιστροφής στην Ελλάδα (πάντως στα ελληνικά δικαστήρια για επιστροφή των κατασχεθεισών περιουσιών προσφεύγουν μόλις 4.000, κατά δήλωση των Σκοπίων και πάλι). Ακόμα και ένας ηλίθιος μπορεί να καταλάβει ότι με τόσο μικρό πληθυσμό, διάσπαρτο σε τόσο μεγαλύτερο αριθμητικά πληθυσμό, δεν μπορεί να συνιστά απειλή για ακρωτηριασμό της εδαφικής ακεραιότητας μιας χώρας. Δεν είμαι διατεθειμένος να ακούσω βλακείες περί Κοσόβου. Στο Κόσοβο ο πληθυσμός είναι αλβανικός σε ποσοστό 90%.
Εμμένοντας όμως σε αδιέξοδες λογικές του παραλόγου, αρνούμαστε να δούμε το πραγματικό πρόβλημα, που όμως απαιτεί λύση. Και το πρόβλημα είναι ότι τα ίδια γεγονότα δυο λαοί τα έχουν ζήσει και καταγράψει στο συλλογικό τους ασυνείδητο με τρόπους εντελώς διαφορετικούς.
Η εξέγερση του Ίλιντεν, που στην εθνική μυθολογία των Μακεδόνων είναι το αντίστοιχο του 1821 για εμάς, στην ελληνική ιστοριογραφία έχει καταγραφεί σαν υποκινούμενη από τους Βούλγαρους εξέγερση. Και φυσικά για τους Βούλγαρους, που επίσης δεν αναγνωρίζουν Μακεδονικό έθνος, ήταν μια εξέγερση των Βούλγαρων της Μακεδονίας κατά του Οθωμανικού ζυγού. Στην πραγματικότητα δεν ήταν τίποτε από όλα αυτά. Επρόκειτο για μια εξέγερση ανθρώπων σαφώς επηρεασμένων από τη σοσιαλιστική οργάνωση Φεντερασιόν της Θεσσαλονίκης με αίτημα μια «ανεξάρτητη πολυεθνική Μακεδονία». Η αποτυχία της οδήγησε κάποιους από τους ηγέτες της να καταφύγουν στη Θεσσαλονίκη και στη Φεντερασιόν, και κάποιους άλλους στη βουλγαρική αγκαλιά. Στη συνέχεια το Βουλγαρικό Κομιτάτο φρόντισε την εξόντωση των επιρεπών στις σοσιαλιστικές απόψεις Σλαβόφωνων ηγετών.
Η Αντίσταση κατά των ναζί στη Δυτική Μακεδονία πήρε τη μορφή της αντιπαράθεσης μεταξύ Σλαβομακεδόνων και Ποντίων, με τους πρώτους να συντάσσονται με το ΕΑΜ και με τους δεύτερους να απέχουν επιδεικτικά ή και να συνεργάζονται με τις δυνάμεις Κατοχής. Αντιπαράθεση που συνεχίστηκε στον Εμφύλιο (αντιθέτως ο βουλγαρόφωνος πληθυσμός των χωριών της κοιλάδας του Στρυμώνα, που είχε συνταχθεί με τις δυνάμεις κατοχής, στη συνέχεια ήταν το στήριγμα της ελληνικής κυβέρνησης κατά του ΕΑΜ).
Προϋπόθεση για μια αποστασιοποιημένη ανάγνωση όλων αυτών των θεμάτων είναι η αναγνώριση από όλους ότι, ανάμεσα στην Ελλάδα στη Βουλγαρία και στη Σερβία υπάρχει ένα έθνος που αυτοαποκλήθηκε Μακεδόνες γιατί έτσι του γουστάρει, που έχει δώσει μια δική του ερμηνεία στην ιστορία και που έχει τα ίδια δικαιώματα με όλους τους άλλους. Κι ακόμα να συμφωνήσουμε ότι τα υπάρχοντα σύνορα είναι ιερά και απαραβίαστα. Και επίσης να προωθήσουμε την οικονομική συνεργασία.
Από το πακέτο αυτό η ελληνική κοινωνία και η ελληνική οικονομία μόνο κερδισμένες θα έβγαιναν. Αντ' αυτού, προτιμάμε τη μίζερη, ανελεύθερη και υστερική άποψη που συνοψίζεται «συζητάμε μόνο το θέμα του ονόματος της ΠΓΔΜ». Αυτής που πριν 15 χρόνια δεν της αναγνωρίζαμε το δικαίωμα να φέρει στο όνομά της έστω τη λέξη Μακεδονία έστω και ως επιθετικό προσδιορισμό. Απόψεις που δεν πείθουν κανένα εκτός Ελλάδας, διότι στερούνται κοινής λογικής. Στο μεταξύ τα Σκόπια, μεθοδεύουν την αναγνώρισή τους από τον ΟΗΕ με το συνταγματικό τους όνομα. Τρεις ψήφοι τους λείπουν και σύντομα θα τις κερδίσουν. Και τότε η Ελλάδα, ως κρατική οντότητα θα έχει υποστεί το μεγαλύτερο διεθνή διασυρμό της από την ίδρυσή της. Και το βέτο της ένταξης στο ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή ένωση θα είναι κάτι σαν τις ενέργειές μας για τη μη αναγνώριση του τουρκοκυπριακού κράτους;. Που βέβαια κανείς δεν τους έχει αναγνωρίσει επισήμως πλην της Τουρκίας, όλοι όμως συνομιλούν μαζί τους.

Γιάννης Χρ.
Πόσο μοιάζουν τα πραγματικά περιστατικά με τις εθνικές μυθολογίες; Καθόλου μάλλον.

21 σχόλια:

theodore είπε...

Μακεδονική εθνότητα δεν υπήρξε,δεν υπάρχει και δεν θα υπάρξει.
Τέτοιες ανιστόρητες κουταμάρες μόνο το Ουράνιο Τόξο και οι συνοδοιπόροι του λένε.
Στην κατεχόμενη από τους Οθωμανούς Μακεδονία υπήρχαν Ελληνες,Βούλγαροι,Τούρκοι και Εβραίοι.
Τα υπόλοιπα είναι διεθνιστικές κουταμάρες.

Ανώνυμος είπε...

Τα τελευταία χρόνια κάποιες πολιτικές δυνάμεις που ψαρεύουν σε θολά νερά, έχουν μπερδέψει το θέμα της Μακεδονίας με την αντιπαράθεση που έχουν με ΛΑΟΣ, Δεξια, Εκκλησία κλπ.
Όλα αυτά βέβαια στα πλαίσια μίας παραγγελόμενης από τα διεθνή κέντρα "α-πατριδοποίησης" όχι μόνο των Ελληνων, αλλά και πολλών άλλων λαών (π.χ. Σέρβοι κλπ.)
Με όχημα λοιπόν τα διάφορα "παρατηρητήρια" και τους περίφημους πια "Αντιφασίστες" ανήγαγαν το θέμα αυτό σε δήθεν "εθνικιστικό" και "υστερικό" με σκοπό τελικά να περάσουν αυτό που θέλουν.

Μακεδονική μειονότητα φίλε μου δεν υπάρχει. Είμαι από Μακεδονία και ξέρω καλά. Υπάρχουν όντως οι Σλαβικής καταγωγής, οι Σλαβόφωνοι δηλαδή, που ίναι μία μικρή μειονότητα. Δεν είναι όμως "Μακεδόνικη". Μακεδόνας είμαι και εγώ.
Εγώ (και λόγω πολιτικής ιδεολογίας) σαφώς ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ότι υπάρχει η Σλαβική μειονότητα σε περιοχές της Μακεδονίας και σαφώς αναγνωρίζω το δικαίωμα τους να έχουν δικαιώματα και ίση μεταχείρηση. Δεν τους αποκαλώ "Μακεδόνες" όπως και δεν αποκαλούνται οι ίδιοι (εκτός από τους εθνικιστές του Ουράνιου Τόξου). Οι ίδιοι αποκαλούνται "Σλάβοι", "μειονοτικοί", "Βούλγαροι" (ειδικά στη Δράμα) αλλά όχι "Μακεδόνες".
Αυτή η καραμέλα εφευρέθηκε τα τελευταία χρονια και τηνέχουν υιοθετήσει κάποιοι πρακτορίσκοι και κάποιοι ακραίοι εθνικιστές Σλάβοι, οι οποίοι ονειρεύονται ότι "πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικιά μας θα 'ναι" (όπως κάποιοι δικόί μας λένε για την Πόλη).
Τώρα πως γίνεται εσύ που από ότι διαβάζω ανήκεις στον αντιδεξιο χώρ, να ασπάζεσαι τις απόψεις της Σλαβικής "Χρυσής Αυγής" (VMRO) ή του Σκοπιανού "Στόχου", αυτό είναι το οξύμωρο που μόνο ο ιστορικός του μέλλοντος θα μπορέσει να καταγράψει. (Ίσως και οι διάφορες λέσχες του Σόρος και των παρομοίων τους...)

Ανώνυμος είπε...

Φίλε μου είσαι τραγικά αδιάβαστος.
Κάνε αρχικά μια προσπάθεια να δώσεις τον ορισμό της μειονότητας.
Μετά προσπάθησε να καταάβεις ότι κανείς δεν απαγορεύει σήμερα στον οποιονδήποτε στη Φλώρινα να οει ό,τι θέλει και να μιλάει ότι γλώσσα θέλει.
Το ότι εγώ που είμαι Ηπειρώτης, μου κατέβηκε να αυτοπροσδιορίζομαι ως "Ιλλυρός" και αρχίζω να βάζω θέμα αναγνώρισης Ιλλυρικής μειονότητας στην Ελλάδα, δεν σημαίνει αυτόματα ότι η Ελλάδα αρνείται να αναγνωρίσει μειονότητα.

Οι όποιες κινήσεις στη Φλώρινα γίνονται από λιγότερους από 10 ανθρώπους, από τους οποίους οι 5 δεν είναι από τη Μακεδονία.

Συντάσσεσαι με το ακροδεξιό εθνικιστικό VMRO που λειτουργεί ακριβώς όπως οι ταγματασφαλίτες και οι Χίτες της κατοχής.

Ξεχνάς ότι υπάρχουν Μακεδόνες και είναι 3 εκατομμύρια. Είναι π.χ. οι ντόπιοι στην Κοζάνη που αυτοπροσδιορίζονται ως ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ εδώ και αιώνες. Τους απαγορεύεις να αυτοπροσδιορίζονται έτσι;

Διάβασε περισσότερο. Υπάρχουν χιλιάδες ντοκουμέντα, τα οποία αποδεικνύουν ότι οι πρόγονοι των σημερινών πολιτών της ΠΓΔΜ (από τον Γκρούεσκι μέχρι τον τελευταίο) δεν είχαν ακούσει, ούτε εκστομίσει ποτέ τη λέξη Μακεδόνας. Για πρώτη φορά τους είπαν ότι είναι Μακεδόνες, το 1946.

Διάβασε. Ίσως έτσι απαγκιστρωθείς από τις ακροδεξιές φασιστικές ακραίες ανθελληνικές ιδεοληψίες που σε διακατέχουν.

Καταλαβαίνω ότι η "αντίσταση" στην κρατούσα άποψη, σου δίνει την αίσθηση του "επαναστάτη", του ανθρώπου που "τολμά" ενάντια στο σύστημα και την κοινωνία, αλλά τελικά θα καταλάβεις ότι είσαι ο πιό πιστός υπηρέτης του συστήματος, που θέλει τους λαούς πάντα σε ένταση.

Αν οι ακροδεξιοί παράφρονες στα Σκόπια, είχαν συμφωνήσει σε μια ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, τώρα θα μιλούσαμε για ανάπτυξη, για πρόοδο, για συνεργασία κι όχι για μειονότητες και ένταση.

leon είπε...

Προς όσους με αποκαλούν βλάκα διεθνιστή:
Ασφαλώς και είμαι διεθνιστής, διότι είμαι σοσιαλδημοκράτης και είμαι υπερήφανος γι' αυτό.
Πιστεύω ότι οι Μακεδόνες, ακόμα κι αν ήταν τριάντα άνθρωποι σε όλη την υφήλιο, είχαν το δικαίωμα να δηλώσουν ότι είναι έθνος. Πολύ περισσότερο που είναι δυο εκατομμύρια. Τελεία και παύλα και σ' όποιον αρέσει. συζυτάω μόνο με ανθρώπους που δέχονται ότι άτομα και ομάδες έχουν δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού και σε κανέναν τρίτο δεν πέφτει λόγος για το πώς θα αυτοαποκαλείται. ι όποιος δε δέχεται αυτό το αξίωμα ας πετάξει τις μάσκες του κι ας μας πει ανοιχτά ότι ονειρεύεται μια κοινωνία που την κυβερνούν πατερούληδες Στάλιν, Μεγάλοι Τιμονιέρηδες Μάο και Φύρερ.
Όπως εμείς έχουμε το δικαίωμα να αυτοπροσδιοριζόμαστε ως Έλληνες έτσι κάποιοι άλλοι έχουν το δικαίωμα να αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες. Η Μακεδονία είναι μεγάλη και τους χωράει όλους. Και Έλληνες, και Μακεδόνες, και Σέρβους και Βούλγαρους κι Αλβανούς. Αρκεί ο καθένας μη τη θέλει όλη δική του.
Κι αυτό φαντάζομαι πως απαντάει και στο «δημήτριο» που με ρωτάει αν αρκεί να δηλώσει αυτός Ιλυρός για να υπάρχει στην Ελλάδα ιλυρική μειονότητα. Η απάντησή μου είναι ΝΑΙ. Απλώς η εμπειρία δείχνει ότι οι άνθρωποι δηλώνουν πως ανήκουν σε ένα έθνος όταν θεωρούν πως έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Και τε έθνη δε «φτιάχννονται» από μηχανισμούς. Τα δημιουργούν κοινωνίες για να αντιμετωπίσουν προβλήματα επιβίωσης. Και η άποψή μου είναι ότι το Μακεδονικό έθνος συγκροτήθηκε από τους Σλαβόφωνους τηςΜακεδονίας, που δε μπορούσαν να ταυτιστούν ούτε με τους Σέρβους, ούτε με τους Βούλγαρους, ούτε με τους Έλληνες (αναζήτησε παλαιότερη ανάρτησή μου επί του θέματος)

Προς όσους με αποκάλεσαν ανιστόρητο:
Εγώ συμβαίνει να είμαι διδάκτωρ της Ιστορίας. εσείς, εκτός από τα εγχειρίδια Ιστορίας του Λυκείου τί έχετε διαβάσει;
Τέλος, προς όσους νομίζουν, καλή τη πίστη, ότι η λέξη Μακεδονία πρωτοεμφανίστηκε το 1946.
Κάντε μια ανάγνωση της ΖΩΗΣ ΕΝ ΤΑΦΩ Β' Έκδοση ΕΣΤΙΑ ΑΘΗΝΑ του Στρατή Μυριβίλη. Που διεθνιστής δεν υπήρξε, απλώς είχε τα μάτια του ανοιχτά.
Διαβάστε επίσης τα ΝΕΑΝΙΚΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ του Μ. Καραγάτση, επίσης σε εκδόσεις ΕΣΤΙΑΣ. και θα δείτε ότι οι Έλληνες του Μεσοπολέμου, πολύ πριν το 1946, δεν είχαν πρόβλημα να μιλούν για Μακεδόνες.
Κι αν μπορέσετε, βρείτε τα κείμενα - αυτό δεν είναι εύκολο γιατί εδώ και 15 χρόνια το ΑΡΧΕΙΟ του ΥΠΕΞ έχει απαγορεύσει την πρόσβαση σε αυτά τα έγγραφα στους ερευνητές,την Ελληνοβουλγαρική Συνθήκη που αποκλείει της ανταλλαγής πληθυσμών τους Σλαβόφωνους της Δυτικής Μακεδονίας, διότι είναι «Μακεδονοσλάβοι». Με την υπογραφή Ελευθερίου Βενιζέλου.
Αυτά, και αν έχετε κάτι να πείτε φροντίστε να είσαστε πιο ευγενικοί.

Γιάννης Χρ.

Ανώνυμος είπε...

Εδώ και κάμποσα χρόνια είχα δει μια ενδιαφέρουσα ρουμάνικη ταινία, που αναφέρονταν στη δεκαετία του'20 και στους βαλκανικούς εθνικισμούς. Εκεί κάποια στιγμή, σέ μια στιχομυθία μεταξύ των δυο ηρώων, γινόταν αναφορά στους "Μακεδόνες" που βρίσκονταν σε σύγκρουση με άλλες εθνότητες.
Αν λάβουμε σοβαρά υπόψη αυτήν την αναφορά, τότε συμπεραίνουμε ότι Μακεδονική εθνότητα υπήρξε, υπό διαμόρφωση και με ρευστά γεωγραφικά όρια, εδώ και εκατό χρόνια τουλάχιστον και δεν είναι σώνει και καλά κατασκεύασμα καμιάς ξένης δύναμης.
Όταν ο Τίτο ίδρυσε, το 1946, τη Δημοκρατία της Μακεδονίας, είχε βέβαια τις δικάες του γεωπολιτικές σκοπιμότητες, όμως το όνομα δεν το έβγαλε απ'το κεφάλι του και μόνο. Υπήρχε σλαβόφωνος πληθυσμός, που δεν αυτοπροσδιορίζονταν ούτε ως Βούλγαροι ούτε ως Σέρβοι και που έτεινε να υιοθετήσει τον όρο "Μακεδόνας".
Με αυτήν την έννοια, υπάρχουν άνθρωποι που μιλούν ένα σλάβικο ιδίωμα και που αυτοπροσδιορίζονται ως Μακεδόνες, είτε μας αρέσει είτε όχι. Το ότι υπάρχουν και άνθρωποι στη Θεσσαλονίκη ή στην Κοζάνη που έχουν υιοθετήσει την ελληνική εθνική ταυτότητα και συγχρόνως παρουσιάζονται ως Μακεδόνες, δεν αποτελεί ούτε αντίφαση ούτε, αναγκαστικά, λόγο τριβών με αυτούς που διεκδικούν μακεδονική εθνική ταυτότητα. Ο Κοζανίτης ή ο Θεσαλονικιός είναι Έλληνες από πλευράς εθνικής ταυτότητας και Μακεδόνας ως κάτοικος του ευρύτερου γεωγραφικού χώρου της Μακεδονίας, μέρος του οποίου ανήκει στην ελληνική επικράτεια, ενώ κάποιο άλλο μέρος δεν ανήκει σ'αυτήν.
Τώρα αν κάποιος Έλληνας της Ηπείρου, μεμονωμένα, αυτοπροσδιορίζονταν ως "Ιλλυρός", κανένας δεν θα τον έπαιρνε στα σοβαρά. Αν όμως εμφανίζονταν 100.000 άνθρωποι ως "Ιλλυροί" και διεκδικούσαν το δικαίωμα να λέγονται έτσι, τότε και η ελληνική κοινή γνώμη και η πολιτεία θα έπρεπε να σκύψει πάνω στο πρόβλημα και να βρει λύση.
Το ότι για μακεδονική ταυτότητα μιλάει και το VMRO, δεν είναι επιχείρημα για να μην την αναγνωρίσουμε κι'εμείς. Στο κάτω κάτω, αν κάνουμε πως δεν αναγνωρίζουμε τη μακεδονική εθνική ταυτότητα, τότε συντασσόμαστε με τους΄Ελληνες Χρυσαυγίτες και τα λοιπά φασιστοειδή. Νομίζω λοιπόν πως είναι καλύτερα να βλέπουμε τα πράγματα όσο το δυνατόν πιο νηφάλια και χωρίς εμπάθειες, γιατί οι φανατισμοί, οι αποσιωπήσεις και οι εθελοτυφίες δεν βοηθούν.

Γιώργος

theodore είπε...

@leon
Κι εσύ έχεις το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεσαι ως ηλίθιος και πεμπτοφαλαγγίτης,αλλά δεν ζήτησες αναγνώριση ούτε εσύ,ούτε οι όμοιοι σου.
Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει ανάγκη σοσιαλδημοκράτες αυτού του είδους.
Γρήγορα θα αποβληθείτε από τις τάξεις του που με τόση μαεστρία έχετε εισχωρήσει τα τελευταία χρόνια μολύνοντας το Κίνημα με τις ανθελληνικές σας απόψεις.
Οσο για το αν είσαι διδάκτωρ της Ιστορία,ειλικρινά χέστηκα.

Ανώνυμος είπε...

Όταν στερεύουν τα επιχειρήματα, αρχίζουν οι ύβρεις, οι συκοφαντίες και τα νταϊλίκια. Κύριε Theodore, είσαι ανίκανος να σκεφτείς και να κάνεις διάλογο.
Κατά τα άλλα, έτσι κι'αλλιώς δεν είμαστε μέσα στο ΠΑΣΟΚ, οπότε "χεστήκαμε"-για να χρησιμοποιήσω μια δική σου έκφραση-αν μας θέλει ή δεν μας θέλει ο κομματικός μηχανισμός.

Γιώργος

theodore είπε...

Η Ιστορία φίλε Γιώργο κρίνει πάντα πολύ αυστηρά τους "νενέκους" και τους "δηλωσίες".
Αυτό μην το ξεχνάς.
Πρίν από εσάς υπήρξαν αρκετοί που ακολούθησαν το ίδιο μονοπάτι.
Τώρα πλέον τους διδάσκονται τα παιδιά στα σχολεία ως παραδείγματα προς αποφυγή.
Πάντα πίσω από κάθε Λεωνίδα κρύβεται κι ένας Εφιάλτης.
Αφού επέλεξες αυτόν τον ρόλο για τον εαυτό σου,τι άλλο να πώ.

Ανώνυμος είπε...

Ο μοναδικός σημερινός εφιάλτης για την Ελλάδα είναι ο τρόπος που σκέφτεσαι κύριε Teo. Κι αφού είσαι τέτοια Ελληνάρα γιατί Theodore και όχι Θεόδωρος (Κολοκοτρώνης), Θοδωρής, Θόδωρος (ψευτο), Θοδωράκης, Θόδωρας κλπ.

Εδώ επανέρχομαι στα όσα είχα υποστηρίξει σε παλαιότερα σχόλιά μου περί Παιδείας, Εκπαίδευσης κλπ. Από τούς σύγχρονους έλληνες λείπει η δυνατότητα κριτικής σκέψης και η έκφραση πραγματικής προσωπικής άποψης που βασίζεται σε επεξεργασία δεδομένων από πολλές πηγές. Είναι οι άνθρωποι του ενός βιβλίου, του ενός περιοδικού και της μια εφημερίδας. Καληνύχτα κύριε Θόδωρε.
Φιλελεύθερος (πάντα) τζουτζές.

leon είπε...

Έξεστι τοις Κλαζομενίοις Ασχημονείν αγαπητέ theodore.
Που είσαι τόσο Έλληνας, που απαξιοίς (με -οι - το γράφουν όσου μιλούν και γράφουν στοιχειωδώς καλά ελληνικά) να χρησιμοποιήσεις ένα ελληνικό όνομα.
Σε κατανοώ απολύτως.Το theodore είναι πολύ πιο γκλαμουράτο από το ελληνικό Θεόδωρος ή Θοδωρής.
Κατανοώ απολύτως και την οργή σου. Αγνοώντας ότι σήμερα αν υπάρχει Ελλάδα, αυτό οφείλεται σε ένα Σοφοκλή, σε έναν Ευριππίδη, σε έναν Αισχύλο και έναν Αριστοφάνη, μέρος του πολυσχιδούς έργου των οποίων κατόρθωσε να επιβιώσει της λαίλαπας του χριστιανικού φανατισμού - καθόσον υπήρξαν πλείστοι όσοι, πιθανόν καλύτεροι από αυτούς - θεατρικοί συγγραφείς το έργο των οποίων χάθηκε - σε έναν Αρχιμήδη, σε ένα θαλή, σε έναν Ηράκλειτο και τόσους άλλους.
Οφείλεται ακόμη στο ότι στις φιλοσοφικές σχολές της Αθήνας σπούδασαν ο Μέγας Βασίλειος και όλοι οι σπουδαίοι θεολόγοι της Χριστιανικής Εκκλησίας.
Οφείλεται στον Καβάφη, τον Τσίρκα, τον Καζαντζάκη. Κι ακόμα στο Μάνο Χατζηδάκι, το Μίκη Θεοδωράκη και την πλειάδα των Ελλήνων επιστημόνων της διασποράς, που τιμούν την επιστήμη και τον πολιτισμό.
Όποιον ξένο κι αν ρωτήσεις να σου πει κάτι θετικό για την Ελλάδα ένα τέτοιο όνομα θα σου πει. Το έργο αυτών των ανθρώπων διδάσκεται στα πανεπιστήμια όλου του κόσμου. Το όνομα του Λεωνίδα πουθενά δεν θα το ακούσεις. Όχι γιατί έφταιξε σε τίποτα. Αλλά γιατί θυσία που δεν υποκινείται από την προσωπική σου συνείδηση αλλά από το φόβο της κατακραυγής, δεν είναι θυσία. Κι ο Λεωνίδας, ο βασιλιάς της Σπάρτης, δε φύλαξε τις Θερμοπύλες γιατί αυτό τον πρόσταζε η συνείδησή του, αλλά «τοις κείνων ρήμασι πειθόμενος».
Όλα αυτά δεν τα έμαθες, ούτε και θέλησες να τα γνωρίσεις και να τα αξιολογήσεις.
Ασφαλώς αισθάνεσαι υπερήφανος που είσαι Έλληνας. Δηλαδή αισθάνεσαι υπερήφανος για κάτι που συνέβη τυχαία και εσύ δεν προσπάθησες καθόλου να γίνει. Έτσι είναι οι Ελληνάρες σαν του λόγου σου. Νιώθετε τόσο περήφανοι για κάτι που δεν προσπαθήσατε, ώστε είστε έτοιμοι να διαδηλώσετε αν σε κάποιο σχολείο ένα παιδί μεταναστών γίνει σημαιοφόρος. Αν δηλαδή ένα παιδί, που επέλεξε να είναι Έλληνας και δεν του έτυχε, και προσπάθησε πολύ για να κερδίσει το προβλεπόμενο από την Πολιτεία έπαθλο, επιβραβευθεί γι' αυτή του την προσπάθεια.
Όλα αυτά δε σε αφορούν όμως. Εσένα σου αρκεί που είσαι μέρος του περιούσιου λαού του Θεού.
Όλοι οι άλλοι είναι υπάνθρωποι. Αλήθεια σε τί διαφέρεις από την Εθνικοσοσιαλιστική ιδεολογία του Χίτλερ; Σε τίποτα. Κι όπως οι Ναζί μέσα σε λίγα χρόνια απαξίωσαν έργο αιώνων της γερμανικής διανόησης, έτσι κι εσύ κι οι όμοιοί σου απαξιώνετε σε όλο τον κόσμο συμβολή αιώνων του ελληνισμού στον παγκόσμιο πολιτισμό
Κι είστε αξιοθ΄ρηνητοι γι αυτό

Γιάννης Χρ.

leon είπε...

Έξεστι τοις Κλαζομενίοις Ασχημονείν αγαπητέ theodore.
Που είσαι τόσο Έλληνας, που απαξιοίς (με -οι - το γράφουν όσου μιλούν και γράφουν στοιχειωδώς καλά ελληνικά) να χρησιμοποιήσεις ένα ελληνικό όνομα.
Σε κατανοώ απολύτως.Το theodore είναι πολύ πιο γκλαμουράτο από το ελληνικό Θεόδωρος ή Θοδωρής.
Κατανοώ απολύτως και την οργή σου. Αγνοώντας ότι σήμερα αν υπάρχει Ελλάδα, αυτό οφείλεται σε ένα Σοφοκλή, σε έναν Ευριππίδη, σε έναν Αισχύλο και έναν Αριστοφάνη, μέρος του πολυσχιδούς έργου των οποίων κατόρθωσε να επιβιώσει της λαίλαπας του χριστιανικού φανατισμού - καθόσον υπήρξαν πλείστοι όσοι, πιθανόν καλύτεροι από αυτούς - θεατρικοί συγγραφείς το έργο των οποίων χάθηκε - σε έναν Αρχιμήδη, σε ένα θαλή, σε έναν Ηράκλειτο και τόσους άλλους.
Οφείλεται ακόμη στο ότι στις φιλοσοφικές σχολές της Αθήνας σπούδασαν ο Μέγας Βασίλειος και όλοι οι σπουδαίοι θεολόγοι της Χριστιανικής Εκκλησίας.
Οφείλεται στον Καβάφη, τον Τσίρκα, τον Καζαντζάκη. Κι ακόμα στο Μάνο Χατζηδάκι, το Μίκη Θεοδωράκη και την πλειάδα των Ελλήνων επιστημόνων της διασποράς, που τιμούν την επιστήμη και τον πολιτισμό.
Όποιον ξένο κι αν ρωτήσεις να σου πει κάτι θετικό για την Ελλάδα ένα τέτοιο όνομα θα σου πει. Το έργο αυτών των ανθρώπων διδάσκεται στα πανεπιστήμια όλου του κόσμου. Το όνομα του Λεωνίδα πουθενά δεν θα το ακούσεις. Όχι γιατί έφταιξε σε τίποτα. Αλλά γιατί θυσία που δεν υποκινείται από την προσωπική σου συνείδηση αλλά από το φόβο της κατακραυγής, δεν είναι θυσία. Κι ο Λεωνίδας, ο βασιλιάς της Σπάρτης, δε φύλαξε τις Θερμοπύλες γιατί αυτό τον πρόσταζε η συνείδησή του, αλλά «τοις κείνων ρήμασι πειθόμενος».
Όλα αυτά δεν τα έμαθες, ούτε και θέλησες να τα γνωρίσεις και να τα αξιολογήσεις.
Ασφαλώς αισθάνεσαι υπερήφανος που είσαι Έλληνας. Δηλαδή αισθάνεσαι υπερήφανος για κάτι που συνέβη τυχαία και εσύ δεν προσπάθησες καθόλου να γίνει. Έτσι είναι οι Ελληνάρες σαν του λόγου σου. Νιώθετε τόσο περήφανοι για κάτι που δεν προσπαθήσατε, ώστε είστε έτοιμοι να διαδηλώσετε αν σε κάποιο σχολείο ένα παιδί μεταναστών γίνει σημαιοφόρος. Αν δηλαδή ένα παιδί, που επέλεξε να είναι Έλληνας και δεν του έτυχε, και προσπάθησε πολύ για να κερδίσει το προβλεπόμενο από την Πολιτεία έπαθλο, επιβραβευθεί γι' αυτή του την προσπάθεια.
Όλα αυτά δε σε αφορούν όμως. Εσένα σου αρκεί που είσαι μέρος του περιούσιου λαού του Θεού.
Όλοι οι άλλοι είναι υπάνθρωποι. Αλήθεια σε τί διαφέρεις από την Εθνικοσοσιαλιστική ιδεολογία του Χίτλερ; Σε τίποτα. Κι όπως οι Ναζί μέσα σε λίγα χρόνια απαξίωσαν έργο αιώνων της γερμανικής διανόησης, έτσι κι εσύ κι οι όμοιοί σου απαξιώνετε σε όλο τον κόσμο συμβολή αιώνων του ελληνισμού στον παγκόσμιο πολιτισμό
Κι είστε αξιοθ΄ρηνητοι γι αυτό

Γιάννης Χρ.

theodore είπε...

Η καραμελίτσα του Ελληναρά έχει αρχίσει να λιώνει εδώ και καιρό παιδιά.
Οσο για τα μαθήματα αρχαιοελληνικής γραμματείας είναι πάντα ευπρόσδεκτα.
Δεν το παίζω ούτε ο πιο μορφωμένος άνθρωπος του κόσμου,ουτε ο πλέον διανοούμενος.
Αφήνω αυτήν την τιμή σε άλλους να συναγωνίζονται για τα πτυχία τους και τις γνώσεις τους.
Μακάρι όλα αυτά να έφτιαχναν και καλύτερους ανθρώπους.
Αλλά φέϋ,ούτε τα πτυχία,ούτε οι πανεπιστημιακές έδρες σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο,όχι Ελληνα,άνθρωπο.
Σας επιτρέπω λοιπόν να με χλευάσετε όσο θέλετε πεφωτισμένοι.
Σκεφτείτε μόνο πόσο μακρυά βρίσκεται η σκέψη σας,από την σκέψη και τις πεποιθήσεις του απλού Ελληνα.
Και σκεφτείτε ότι αυτή η ρημαδοχώρα που τόσο μας πληγώνει,πλήρωσε για τις σπουδές σας,για την ανατροφή σας και γι'άλλα πολλά.
Το μονο που μας ζητά είναι να την αγαπάμε.
Αν σας είναι τόσο δύσκολο,δεν έχετε παρά να μεταναστεύσετε.
Κανείς δεν κρατάει κάποιον με το ζόρι.
Αλλάξτε τα ονόματα σας σαν τον Γκρούεφσκι που τόσο θαυμάζετε,μιλήστε τα "Μακεδονικά" ή ότι άλλο γουστάρετε,βρίστε εμάς τους υπόλοιπους όσο θέλετε,αλλά κάντε μας μιά χάρη.
Μην αποκαλείτε τους εαυτούς σας Ελληνες.
Είναι ύβρις και προς τους προγόνους μας και προς τους εαυτούς σας.

Ανώνυμος είπε...

Theodore με συγκίνησες...
Είναι αλήθεια ότι αυτή η πατρίδα τίναξε τις τσέπες της για να με σπουδάσει...
Όσο για το αν η σκέψη μου βρίσκεται μακριά από τη σκέψη του απλού Έλληνα, αυτό είναι αλήθεια...
(Ανατριχιάζω στη σκέψη της... σκέψης του απλού Έλληνα!..)

Αλήθεια, εσύ που ξέρεις, ο πατέρας αυτού του Γκρουέφσκι μήπως είναι ο Γκρούεζας, ο κολλητός του Μαυρογυαλούρου;
Και μια απορία, με όλο το θάρρος, τώρα που γνωριστήκαμε:
Εσύ τι σχέση έχεις με το ΠΑΣΟΚ;
Προς Παπαθεμελή κι Άνθιμο μου φέρνεις...
Κ.Λ.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Leon,

με τις απαντήσεις σου δικαιώσες τα όσα έγραψα στην προηγούμενη απάντηση μου (τη 2η σε σειρά από πάνω)
Έχεις μπερδέψει τα αυγά με τα πασχάλια δυστυχώς. Μπερδεύεις το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού και τον διεθνισμό με την ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΙΑ των Σκοπιανών Ανθίμων, Καρατζάφαδων κλπ. Συμμαχείς με αυτούς. Με τους Χρυσαυγίτες των Σκοπίων φίλε μου με αυτά που λές

Αν εμείς στη Μακεδονία ονομαστούμε "Βούλγαροι" (όπως μας έλεγαν οι Αθηναίοι στο ποδόσφαιρο) και ζητάμε να απελευθερώσουμε τη σκλαβωμένη Βουλγαρία ή κάνουμε μία εθνότητα "Βυζαντινών" και ζητάμε να λευτερώσουμε την Πόλη, θα έρθεις μαζί μας; Η θα γελάσεις;;

Και για να τελειώνουμε. Άλλο το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού των Σλάβων εντός των Σκοπίων (ΑΥΤΟ ΝΑΙ, είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ τους) και άλλο να σου λένε ότι υπάρχει "μακεδονική μειονότητα" στην Μακεδονία (Σα να λέμε Αγγλική μειονότητα στην Αγγλία δηλαδή). Τα περί Μακεδονικής μειονότητας είναι ΑΚΡΩΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΑ καιδεν μπορώ να καταλάβω ένας διεθνιστής σαν εσένα πως υιοθετεί ΑΚΡΟΔΕΞΙΕΣ προπαγάνδες; Πως δέχεται να λένε κάποιοι Σκοπιανοί Ψωμιάδηδες ότι θα ελευθερώσουν τη Θεσσαλονίκη και θα κάνουν τη μεγάλη Μακεδονία...

Μήπως στην Ελλάδα διαβάζεις το Στόχο και τη Χρυσή Αυγή; Γιατί ακριβώς τα ίδια λένε οι Σκοπιανοί, αλλά ΣΕ ΒΑΡΟΣ της Ελλάδας...

theodore είπε...

@ Κ.Λ.

Αυτή ακριβώς είναι η ανοησία που κατατρέχει τους δήθεν αριστερούς του Κολωνακίου και του Ντα Κάπο.

Η ιδέα ότι για να αγαπάς την πατρίδα σου πρέπει να είσαι οπωσδήποτε ακροδεξιός καραγκιόζης.

Μόνο που οι αληθινοί πατριώτες διαχρονικά δεν ήταν από αυτήν την πλευρά.

Σου είπα η καραμελίτσα του Ελληναρά,έχει αρχίσει και ξεθωριάζει.

Τέτοια επιχειρήματα πλέον ούτε ο Κουναλάκης,ο πρώτος διδάξας του Κολωκανιώτικου σοσιαλισμού,δεν χρησιμοποιεί.

Αν θεωρούν κάποιοι τον Ανδρέα Παπανδρέου εθνικιστή,ε τότε ναί είμαι κι εγώ τέτοιος εθνικιστής.

Ανώνυμος είπε...

Για να καταλάβουμε πως δημιουργήθηκε το μακεδονικό έθνος πρέπει να κάνουμε ιστορική αναδρομή.Η εξέγερση του Ίλιντεν δεν "θεωρούμε εμείς" ότι έγινε από Βουλγάρους. Έγινε με βουλγαρική χρηματοδότηση και υποκίνηση.Οι κομιτατζήδες ήσαν Βούλγαροι πράκτορες και όλο το κίνημα είχε στόχο την εκδίωξη των Οθωμανών ΚΑΙ την ένταξη της Μακεδονίας στη Βουλγαρία.
Τα περί ανεξαρτητς Μακεδονίας άρχισαν μετά την ήττα της Βουλγαρίας στους βαλκανικούς και τον 1ο Παγκόσμιο Πολεμο και κυρίως με την απόφαση της Κομμουνιστικής Διεθνούς το 1924.
Η Κομμουνιστική Διεθνής είχε τους λόγους της.Η Βουλγαρία ήταν τότε η χώρα με το μεγαλύτερο αριστερό κίνημα και με παραδοσιακές συμπάθειες στη Ρωσία.
Η βουλγαρική αριστερά κατηγορούσε τις βασιλικές δεξιές κυβερνήσεις ως υπαίτιες για την απώλεια της Μακεδονίας λόγω της συμμαχίας τους με τη Γερμανία που έχασε τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο.Κατ αυτούς πλέον η μόνη λύση ήταν το σύνθημα “ενιαία Μακεδονία και Θράκη” γιατί δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί νέος πόλεμος κατά της Σερβίας και της Ελλάδος.
Η Κομιντερν θεώρησε ότι το σύνθημα αυτό θα προωθούσε την επανάσταση στη Βουλγαρία συνδυάζοντας κοινωνικά και εθνικά συνθήματα και το υιοθέτησε.Ο μακεδονισμός ξεκίνησε σαν κίνηση τακτικής των ηττημένων Βουλγάρων.
Όπως εμείς μετά το 1974 εγκαταλείψαμε το αίτημα της ένωσης της Κύπρου με την Ελλάδα και συνεχως ζητάμε ανεξάρτητη ενιαία Κύπρο χωρίς να πιστεύουμε ότι υπάρχει κυπριακό έθνος γιατί πλέον δεν μας παίρνει να κανουμε κάτι άλλο έτσι ξεκίνησε και το ενιαία και ανεξάρτητη Μακεδονία ως κάλυμμα των βουλγαρικών βλέψεων.
Στον μεσοπόλεμο η βουλγαρικη δεξιά συμμάχησε με τον Άξονα ελπίζοντας να πάρει πάλι τη Μακεδονία σε ένα νέο παγκόσμιο πόλεμο ενώ η βουλγαρική αριστερά με τη καθοδήγηση του γραμματέα της Κ.Διεθνούς Δημητρώφ προωθούσε την ιδέα ανεξάρτητης Μακεδονίας όπου θα κυριαρχούσαν οι Βουλγαρομακεδόνες συμμάχου της μελλοντικής σοσιαλιστικής Βουλγαρίας και της Σοβιετικής Ένωσης.
Η εξέλιξη του 2ου Παγκόσμιου Πολέμου δικαίωσε την
στρατηγική της αριστεράς αλλά μετά τα σχέδια στράβωσαν.Ο Τίτο υλοποιώντας τις αποφάσεις της Κ.Διεθνούς έφτιαξε τη Δημοκρατία της Μακεδονίας αλλά στη συνέχεια το ΚΚΕ έχασε τον εμφύλιο και ο Τίτο τα έσπασε με τον Στάλιν.
Μέσα σε ένα χρόνο 1948-49 τα σχέδια ανατράπηκαν και ο μακεδονισμός έγινε πλέον όπλο του Τίτο και το έχασαν οι Βούλγαροι.Ο Τίτο έκανε αλλαγές στη γλώσσα αποβουλγαροποιώντας και εκσερβίζοντας κατά το δυνατόν (για το λόγο αυτό η γλώσσα σήμερα της ΠΓΔΜ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ με το ιδιωμα που μιλούν οι σλαβόφωνοι της Ελλάδος γιατί τροποποιήθηκε) και έφτιαξε μακεδονικό έθνος δικών του και όχι βουλγαρικών προδιαγραφών.
Οι Αμερικανοί είδαν με καλό μάτι την αποβουλγαροποίηση των Σκοπιανών αφού τους απομάκρυνε από τη δορυφόρο της ΕΣΣΔ Βουλγαρία και ζήτησαν από την Ελλάδα να μην παρεμβάλλει ζητήματα με αντάλλαγμα να μη δημιουργήσει ο Τίτο θέμα στην Ελληνική Μακεδονία ενώ εγγυηθηκαν τα σύνορα.
Αυτή είναι η ιστορία της δημιουργίας μακεδονικού έθνους.Μικρές και μεγάλες δυνάμεις έραβαν και έκοβαν κατά τα συμφέροντά τους αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι εμείς σήμερα είμαστε υποχρεωμένοι να καταπιούμε όλες τις κατασκευές τους.

Ανώνυμος είπε...

ΦΙΡΜΑ ΤΟΝ ΚΑΝΑΤΕ,ΜΕΧΡΙ ΧΘΕΣ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ ΔΙΑΒΑΖΕ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΤΟΥ

Ανώνυμος είπε...

Α ρε "Έλληνες" είσαστε πρώτοι και μοναδικοί στον αυτοεξευτελισμό.
Ευτυχώς, προσωπικά πιστεύω ότι είμαι γυφταλβανός και έχω μεγαλύτερη άνεση να διαχειρίζομαι την αρχαία και νέα ελληνική γραμματεία από τους "ακραιφνείς" (τρομάρα τους).
Φίλε ανώνυμε (άλλο φρούτο κι αυτό), φίρμα είναι ο Φλωρινιώτης (και πόσο του μοιάζεις, μα την αλήθεια).
Φιλελεύθερος τζουτζές.

leon είπε...

Προς theodore:
Με έλουσες μ' ένα κάρο βρισιές γιατί τόλμησα να διατυπώσω απόψεις που τις θεώρησες ιεροσυλία. Ο τρόπος που διατύπωσες τις απόψεις σου με έκανε να επισκεφθώ τον καρσιλαμά σου (www.karsilamas.blogspot.com/) και να διαπιστώσω την απόλυτη ταύτισή σου με τη ναζιστική ιδεολογία. Πήρα έτσι την απάντηση που ζητούσα ως προς τη χυδαιότητα του λόγου σου. (Τα περί αριστερού, πατριώτη και σοσιαλιστή που αναφέρεις σε άλλο σου σχόλιο τα ακούω βερεσέ, δεν υπάρχουν Αριστεροί που να υπερασπίζονται το ρατσισμό και την ξενοφοβία, όπως κάνεις εσύ που σε περίοπτη θέση βάζεις τη χυδαία ρατσιστική αφίσα ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ).
Σε έχω όμως προκαλέσει κατ' επανάληψη να γιατί theodore αντί του ελληνικότατου Θεόδωρος ή, έστω, Θοδωρής.

Προς αντάρτη και Ανώνυμο που υποστήριξε ότι το Μακεδονικό Έθνος είναι γέννημα της Τρίτης Διεθνούς:
Αγαπητοί φίλοι,
Επειδή ο αντίλογος στις απόψεις που διατυπώσατε επιβάλλει μακροσκελές σχόλιο, επιτρέψτε μου να το κάνω με νέα ανάρτηση.

Γιάννης Χρ.

Ανώνυμος είπε...

Leon έγραψες: "δεν υπάρχουν Αριστεροί που να υπερασπίζονται το ρατσισμό και την ξενοφοβία, όπως κάνεις εσύ που σε περίοπτη θέση βάζεις τη χυδαία ρατσιστική αφίσα ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ"

Σε πληροφορώ ότι η συγκεκριμένη αφίσσα έχει βγει από ΑΡΙΣΤΕΡΕΣ οργανώσεις. Η πατριωτική αριστερά είναι ΕΝΑΝΤΙΑ στο κίνημα των "Αντιφασιστών" και όχι στην ιδέα του να είναι κάποιος αντιφασίστας. Επίσης στους δήθεν αντιρατσιστές που χρησιμοποιούν την 'εννοια μόνο και μόνο για να περάσουν τις απόψεις της Νέας Τάξης.
Διάβασε λίγο παραπάνω. Και μην κάνεις επιλεκτική και αποσπασματική χρήση κάποιων κειμένων ή φωτογραφιών...

leon είπε...

Να με συγχωρείς αντάρτη,
αλλά ό,τι κι αν λεν αυτοί οι άνθρωποι Αριστεροί δεν είναι.
Δεν υπάρχει Αριστερός που να καταγγέλλει τον αντιρατσισμό, διότι απλούστατα αντιρατσισμός σημαίνει πως αρχίζεις να συζητάς με τους άλλους, από τη στιγμή που παραδέχονται ότι ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
Δεν υπάρχει Αριστερός που να καταγγέλλει την πολυπολιτισμικότητα, γιατί η πολυπολιτισμικότητα είναι ανταλλαγή εικόνων, ήχων καιγεύσεων με ανθρώπους που γεννήθηκαν σε άλλους τόπους και, ενδεχομένως, έχουν άλλο χρώμα. Και ναι μεν είναι δικαίωμα του καθενός να περιορίζει τις γευστικές του απολαύσεις στα ξερά φασόλια και στη ρετσίνα, δεν έχει δικαίωμα όμως να βρίζει αυτούς που θέλουν να μάθουν και κάτι παραπάνω.
Οι άνθρωποι που έβγαλαν αυτή την αφίσα υπερασπίζονται φασιστικές απόψεις και τέτοιους τους θεωρώ. Με δυο λόγια ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΟΙ ΜΟΥ. Δε συζητάω με αυτούς.

Γιάννης Χρ.

Powered By Blogger

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Συνεργάτες

Επισκέψεις (από 01/03/2008, 18:00 μμ)