37 χρόνια μετά... Μια απόπειρα για να θυμηθούμε, να σκεφτούμε, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε. (Πριν από 37 χρόνια ιδρύθηκε η ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ, μια μικρή οργάνωση μαθητών, στα πλαίσια της τότε ΠΑΜΚ. Τα μέλη της έδεσαν δεσμοί βαθείς, με αντοχή στο χρόνο. Μπορεί οι δρόμοι μας - πολιτικοί και κοινωνικοί - να χώρισαν μετά... Όμως κάπου στο βάθος σιγόκαιγε η λαχτάρα να βρεθούμε ξανά, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε... Άλλωστε δεν άλλαξε τίποτε από τότε στις καρδιές μας. Οι καρδιές των ανθρώπων δεν αλλάζουν...)

Σάββατο 19 Ιουλίου 2008

Πάει το μπαράκι της γωνίας...

Από 01/01/2010, η κυβερνησάρα μας, δια του αρμόδιου υπουργού της, Δ. Αβραμόπουλου, σκοπεύει να απαγορεύσει το κάπνισμα σε όλους τους δημόσιους χώρους, ακόμα και σε εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ και κλαμπ.
Κάποιοι χλευάζουν την φιλόδοξη αυτή προσπάθεια, λέγοντας ότι τέτοια πράγματα δεν γίνονται στην Ελλάδα, παραδοσιακή χώρα καπνιστών.
- Θα ερημώσουν όλα! Ποιος θα βγει το βράδυ, να πάει να διασκεδάσει χωρίς τσιγάρο;
Κι είναι αλήθεια αυτό. Κάθε παρέα αποτελείται από καπνιστές και μη καπνιστές. Δεν χωρίζει όμως. Βγαίνουν όλοι μαζί και πάνε φυσικά κάπου που να μπορούν οι καπνιστές να καπνίζουν…
Τι θα γίνει; Θα αποτύχει το μέτρο;
Όχι βέβαια!..
Ο νόμος θα προβλέπει και «χώρους καπνιζόντων». (Στην ουσία αυτοί θα είναι οι μεγαλύτεροι.) Όμως οι προδιαγραφές που θα θέτει, θα είναι τέτοιες, που σχεδόν κανένα από τα υπάρχοντα μικρά μαγαζιά δεν θα μπορεί να τις ικανοποιήσει. Χωριστές εισόδους, χωριστές τουαλέτες, χωριστούς χώρους, άλλη, ανεξάρτητη εγκατάσταση εξαερισμού κλπ.
Ξεχάστε την παραδοσιακή ταβερνούλα. Το καφενεδάκι με τα πέντε – έξι τραπεζάκια. Ξεχάστε το μπαράκι της γωνίας.
Κι εδώ, όπως και σε όλους τους άλλους τομείς της οικονομίας μας, θα ευνοηθούν – ποιοι άλλοι; Οι μεγάλοι. Αυτοί που μπορούν να χρηματοδοτήσουν μεγάλα μαγαζιά με όλους τους κατάλληλους χώρους και τις πανάκριβες εγκαταστάσεις. Οι «μικροί» θα εκλείψουν…
Και μαζί μ’ αυτούς θα εκλείψει κι ένα σημαντικό κομμάτι της ευχάριστης πλευράς της καθημερινότητάς μας…
Εγώ είμαι βέβαια καπνιστής. Όμως μέσα μου εύχομαι να αποτύχουν αυτά τα μέτρα, όχι από… καπνιστική αλαζονεία.
Απλά, γιατί δεν έχω συνηθίσει να πίνω τη μπύρα μου σε μια πολύβουη, απρόσωπη σάλα με εκατοντάδες άλλους γύρω μου, αλλά στριμωγμένος ανάμεσα σε γνώριμες φάτσες, στο μπαράκι της γωνίας…
(...όπως κι ο Ομπάμα, φαντάζομαι)...
Κ.Λ.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ότι είσαι καπνιστής τα λέει όλα φίλε Κώστα. Κι εγώ που είμαι Ολυμπιακός πάντα βρίσκω κάποιο καλό λόγο για να έχει η ομάδα μου και η διοίκησή της το πάνω χέρι.
Το ζήτημα του παθητικού καπνίσματος, οι καπνιστές το περνάτε στο ντούκου. Με λίγα λόγια το ότι οι φίλοι σας αποδεδειγμένα βάζουν σε δοκιμασία την υγεία τους βγαίνοντας παρέα, επειδή σας αγαπάνε, το θεωρείς ασήμαντο και τουλάχιστον αυτονόητο.
Είναι πρόβλημα το τσιγάρο φίλε, είτε το θέμε είτε όχι. Και είναι απ' αυτά που θα πρέπει να τα ξανασκεφτούμε και να παραδεχτούμε ότι θα πρέπει να εντάξουμε τη λύση τους σε ένα σύστημα αρχών και αξιών και όχι να βρίσκουμε άλλοθι για τις αδυναμίες μας που λειτουργούν εις βάρος των άλλων.

Ανώνυμος είπε...

Θα προσθέσω κι εγώ κάτι μιάς και σερφάροντας είδα το αρθράκι.Σίγουρα είναι μια οπτική αυτή που διατυπώσατε κύριε Κώστα αλλα νομίζω πώς σαφώς το δίκιο είναι απο την άλλη πλευρά.
Ο σεβασμός προς τον συνάνθρωπο που δέν θέλει να βαρύνει τα πνευμόνια του με πίσσα βάσει δημοκρατίας και Συντάγματος πρέπει να προτερεί μιας απλής -σίγουρα λίγο ενοχλητικής για τους καπνιστές αλλα μέχρι εκεί- μετατροπής της καθημερινότητας.
Ο προλαλήσαντας τζουτζές και πατέρας μου,έγραψε την άποψή του όντας ανέκαθεν μη καπνιστής κατι για το οποίο τον συγχαίρω.Εγώ όμως που χωρίς καμία υπερηφάνια δηλώνω οτι είμαι καπνιστής(εώς ένα βαθμό ευτυχώς) βρίσκω τον εαυτό μου απολύτως σύμφωνο μαζί του.
Και κάτι άλλο.Αποδεδειγμένα από γκάλοπ κλπ η Ιταλία πρίν απο μερικά χρόνια βρισκόταν στις υψηλότερες θέσεις όσον αφορά το κάπνισμα στην Ευρώπη καί τον κόσμο. Όχι πλέον,και αυτο γιατί λήφθηκαν τα συγκεκριμένα μέτρα.Οι πολίτες το θέχτηκαν ώριμα,άν και μεσογειακοί τύποι σαν και του λόγου μας.
Αναρωτιέμαι λοιπόν κύριε Κώστα,μήπως στο βάθος βάθος κρύβετε κι εσείς μέσα σας ένα μικρό ελληνάρα;...
Φιλικά, γιός τζουτζέ.

leon είπε...

Αγαπητοί φίλοι,

Καλό το παθητικό κάπνισμα, αλλά λιγάκι το παρατραβάτε. Συμμερίζομαι τη λογική του Κώστα γιατί είμαι βέβαιος ότι δε θα υπάρξει ειδική ρύθμιση που θα επιτρέπει στα μπαράκια και στα καφενεδάκια της γωνίας να επιλέξουν ότι θα είναι είτε μαγαζιά για καπνιστές είτε για μη καπνιστές, όπως προβλέπει η αντίστοιχη ισπανική νομοθεσία.

Τέτοιες ουσιαστικές; λεπτομέρειες είναι ψιλάγράμματα για τον υπουργάρα που πίνει ουίσκι malt 18 ετών με κόκα κόλα

Γιάννης Χρ.

Powered By Blogger

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Συνεργάτες

Επισκέψεις (από 01/03/2008, 18:00 μμ)