37 χρόνια μετά... Μια απόπειρα για να θυμηθούμε, να σκεφτούμε, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε. (Πριν από 37 χρόνια ιδρύθηκε η ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ, μια μικρή οργάνωση μαθητών, στα πλαίσια της τότε ΠΑΜΚ. Τα μέλη της έδεσαν δεσμοί βαθείς, με αντοχή στο χρόνο. Μπορεί οι δρόμοι μας - πολιτικοί και κοινωνικοί - να χώρισαν μετά... Όμως κάπου στο βάθος σιγόκαιγε η λαχτάρα να βρεθούμε ξανά, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε... Άλλωστε δεν άλλαξε τίποτε από τότε στις καρδιές μας. Οι καρδιές των ανθρώπων δεν αλλάζουν...)

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009

ΠΑΣΟΚ: Δυο μέτρα και δυο σταθμά

Η φασιστική επίθεση με χειροβομβίδα στο Στέκι Μεταναστών μου επεφύλλασσε μια μεγάλη - αν και απολύτως αναμενόμενη - απογοήτευση. Την ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΗΜΟΥ ΠΑΣΟΚ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Η παρουσία του αειθαλούς Αντώνη Καρρά - πλησιάζει, αν δεν έχει πατήσει τα 90 - στη συνέντευξη τύπου, στην οποία παρέστησαν ο Αλέξης Τσίπρας και ο Περικλής Κοροβέσης, δεν έχει αξία για εμένα. Όχι γιατί δεν τρέφω βαθύτατο σεβασμό στο πρόσωπο του Αντώνη Καρρά, αλλά γιατί ξέρω πως εκπροσωπούσε τον εαυτό του και όχι το ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ θα ήταν εκεί, αν εκτός από τον Αντώνη Καρρά στη συνέντευξη τύπου, είχε φροντίσει να καταδικάσει την επίθεση στις δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Πράγμα που δεν έκανε. Αντιθέτως, έσπευσε με έκτακτες δηλώσεις να καταδικάσει - ως όφειλε - την επίθεση στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ.
Για πολλοστή φορά αποδεικνύεται ότι η νέα γενιά των στελεχών του ΠΑΣΟΚ, που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στο ασφαλές κλίμα της Μεταπολίτευσης, έχουν απόλυτη αδυναμία να διακρίνουν και να αξιολογήσουν τις εκδηλώσεις του παρακράτους.
Όπως επιδεικτικά αρνήθηκαν να καταγγείλουν τις επανειλημμένες δολοφονικές επιθέσεις της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ κατά μεταναστών.
Όπως επιδεικτικά αδιαφόρησαν για τη δολοφονία 70 νέων ανθρώπων στα τελευταία 10 χρόνια από σφαίρες αστυνομικών οργάνων, μέχρι που τους ξύπνμησε βίαια η εξέγερση της νεολαίας μετά τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου.
Οι άνθρωποι αυτοί, όπως και η συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαίων Σοσιαλδημοκρατών, αρνούνται να δουν ότι εκκολάπτεται και πάλι το αυγό του φιδιού.
Στη δημοκρατική τους ευαισθησία δε χωρούν ενοχλητικές - για τις απόψεις τους και όχι για την ικανότητά τους να επηρεάζουν μέρος της κοινωνίας - μειοψηφίες όπως οι Αντιρρησίες Συνείδησης.
Στην κοινωνική τους δικαιοσύνη δε χωρούν φτωχοδιάβολοι που έχουν κάνει χιλιάδες χιλιόμετρα με τα πόδια, ανάμεσα σε ναρκοπέδια, έχουν διασχίσει φουρτουνιασμένες θάλασσες μέσα σε σκυλοπνίχτες, για ένα κομάτι ψωμί. Δε χωρούν πρεζόνια και αποκλίνουσες ως προς την κοινωνική τους συμπεριφορά μειονότητες, όπως οι Ρομά (μιλάμε για τους γύφτους που τραγούδησαν ένας Παλαμάς κι ένας Λουντρέμης).
Δεν αμφισβητώ τις καλές προθέσεις των ανθρώπων. Απλώς μιλούν για κοινωνική δικαιοσύνη έχοντας γνωρίσει αυτούς που την έχουν ανάγκη από τις βιντεοταινίες και την τηλεόραση, στην καλύτερη περίπτωση από τον κινηματογράφο. Μιλούν για Δημοκρατία αγνοώντας πως αυτή κρίνεται κάθε μέρα για το σεβασμό που επιδεικνύει προς τις μειοψηφίες.
Θέλω όμως να τους θυμίσω τη μαρτυρία ενός Γερμανού ευαγγελιστή επισκόπου, που γνώρισε τα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Χίτλερ.
«Στην αρχή οι Ναζί κυνηγούσαν του Κομμουνιστές. Εγώ δεν ήμουν Κομμουνιστής. Μετά κυνήγησαν τους Εβραίους. Εγώ δεν ήμουν Εβραίος. Μετά κυνήγησαν τους Καθολικούς. Εγώ δεν ήμουν Καθολικός. Όταν ήρθε η σειρά μου δεν υπήρχε κανείς να με υπερασπιστεί».
Πολύ φοβούμαι ότι δεν είναι μακριά η ώρα που οι Ευρωπαίοι Σοσιαλδημοκράτες θα γίονουν και αυτοί θύματα της βίας. Όμως, όπως και στη δεκαετία του '30, με εξαίρεση τότε τους Ισπανούς και τους Αυστριακούς, βλέπουν το αυγό του φιδιού να εκκολάπτεται και δεν κάνουν τίποτα για να το σπάσουν.

Γιάννης Χρ.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ισως να μην εχετε καταλάβει το παιγνιδι που παιζεται.
Δεν ειναι τυχαιο ότι το ΠΑΣΟΚ κριτικαρει την κυβερνηση απο αποψη ασφάλειας και συνεχως διαμαρτυρεται για ελλιπη αστυνομευση και οχι για παραβιασεις δικαιωματων ενω ο Χρυσοχοιδης εχει παρει σβαρνα τα καναλια.
Τα πραγματα εχουν ως εξής : Το ΠΑΣΟΚ εχει ως προγραμμα μια μεταλλαγη της Ελλαδος σε πολυπολιτισμικη κοινωνια με νομιμα μεσα.Αυτο το γνωριζει η ΝΔ και γνωριζει οτι δεν μπορει στα ισια να ανακοψει την πορεια αυτη.Η μεθοδος που βρηκε ειναι η ανοχη στους "πολεμικους" αντιρατσιστες των Εξαρχειων δηλ. τους αναρχικους οι οποιοι θα ταυτισουν τις ιδεες αυτές με βια,καψιματα,λεηλασιες κλπ που θα τις καταστησουν απεχθεις.
Αυτος ειναι ο λόγος της αδρανειας της αστυνομιας -ειναι το συστημα "Βριστε να δειξετε ποιοι ειστε".
Οι αναρχικοι φυσικα παιζουν το παιγνιδι αυτο οχι γιατι είναι προβοκατορες αλλα γιατι δεν μπορουν να σκεφθουν τιποτα άλλο.
Το ΠΑΣΟΚ γνωριζει οτι πρεπει παση θυσια να χαλιναγωγηθουν οι αναρχικοι γιατι αλλιως θα συκοφαντηθουν οι ιδεες που προβάλλει ασε που θα πρέπει μετα να τους μαζεψει το ιδιο.
Η ανάλυση των παλιων αριστερων που περιμενουν οτι σε κάποια στιγμη η δραση των αναρχικων θα χρησιμοποιηθει για να εμφανισθει το ακροδεξιο παρακρατος είναι επηρεασμένη απο παλιοτερες εποχές σε άλλο διεθνες και εσωτερικο πλαισιο.Στη σημερινη εποχη μονο επικουρικο ρόλο θα παιξουν τυχον χρυσαυγιτες κλπ.Αντιθετα οι αναρχοαριστεροι θα αφεθουν να σπανε και να καινε απεριοριστα μεχρι να αγανακτησει ο κοσμος με αυτους και τις ιδεες τους.Στοχος της ΝΔ ειναι η συγκρουση μεταξυ ειρηνικων και βιαιων αντιρατσιστων και αυτο αρχισε με τη Γιαννάκου και το νομο πλαισιο και δεν προκειται να αφησει την εμφανιση ακροδεξιου παρακρατους να τους ενωσει.

leon είπε...

Δυσκολεύομαι να σε παρακολουθήσω φίλε μου. Αναφερόμουν σε κάτι συγκεκριμένο: μια απόπειρα δολοφονίας σε βάρος δεκάδων ανθρώπων, οι απόψεις των οποίοων συμβαίνει να είναι μειοψηφικές (Αντιρρησίες Συνείδησης) Και στηλίτευσα το ΠΑΣΟΚ διότι ενώ, ορθώς, καταδίκασε την επίθεση στα αυτοκίνητα της ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ, δε βρήκε μια λέξη να πει για τη δολοφονική αυτή επίθεση.
Αν τώρα θεωρείς σωστή τη σιωπή του ΠΑΣΟΚ, επειδή κατά τη γνώμη σου οι Αντιρρησίες Συνείδησης είναι αναρχικοί πές το χωρίς βαθυστόχαστες αναλύσεις που μόνο γι αυτό δε μιλάνε.
Και, το σημαντικότερο, εξήγησέ μας πώς συμβιβάζονται πολυπολιτισμική κοινωνία και δολοφονικές επιθέσεις κατά μειοψηφιών.

Γιάννης Χρ.

Υ.Γ. Με δυο μέρες καθυστέρηση το ΠΑΣΟΚ πήρε επίτέλους θέση. Αφού πρώτα περίμενε να κλείσει η ύλη των Σαββατιάτικων φύλλων ο τομέας Κοινωνικών Κινημάτων του ΠΑΣΟΚ έβγαλε μια ανακοίνωση, ορθή ως προς το περιεχόμενο. Και πάλι όμως υποβαθμισμένη σε σχέση με την αντίδρασή του για την επίθεση στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ

Ανώνυμος είπε...

Η επιθεση δεν ειχε στοχο να προκαλεσει θυματα.Ο στοχος ηταν να αναζωπυρωθει η δραστηριοτητα του "χωρου" που ειχε καταπτοηθει μετα τον ξυλοδαρμο του καθηγητη Πανουση τον οποιο κατηγγειλαν πολλοι.
Με την επιθεση βρηκαν το αναγκαιο αιτιολογικο υποβαθρο να ξαναβγουν και να τα ξανασπασουν.
Αν το ΠΑΣΟΚ φανει οτι εχει και την ελαχιστη ανοχη στους κουκουλοφορους θα καει όπως ο ΣΥΡΙΖΑ καθως η κοινη γνωμη εχει στραφει εναντιον τους.

leon είπε...

1. Επειδή είμαι σε θέση να ξέρω ότι δεν υπήρξαν νεκροί μόνο επειδή η χειροβομβίδα χτύπησε στο εσωτερικό κούφωμα από πού συνάγεις ότι ο στόχος δεν ήταν να προκαλέσουν θύματα;
2. Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι στόχος της επίθεσης ήταν να γίνουν επεισόδια στην Αθήνα.
3. Αν ένα κόμμα σαν το ΠΑΣΟΚ δεν τολμάει να καταγγείλει μια δολοφονική απόπειαρα μην τυχόν και «κακοχαρακτηριστεί», τότε υπογράφει λευκή επιταγή στους φονιάδες. Που αργά ή γρήγορα θα χτυπήσουν και την πόρτα του.
4. Ο ΣΥΡΙΖΑ σεν κάηκε για την «ανοχή» του στους κουκουλοφόρους. Κάηκε γιατί, όταν ετίθετο θέμα διακυβέρνησης της χώρας - υποχρεωτικά σε συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ - αποκάλυψε την απουσία πολιτικών του θέσεων στην κοινωνία. Και οι πολίτες δεν είναι κουτορνίθια. Μπορεί να μη συμφωνούν με τις απόψεις μας, μπορεί να προτάσουν το κοντόφθαλμο και βραχυπρόθεσμό συμφέρον τους - βλέπε τις υποσχέσεις για μαζικούς αποχαρακτηρισμούς δασών μετά τις πυρκαγιές του 2007 και τις υποσχέσεις για κατάργηση του ΑΣΕΠ και του ΣΔΟΕ το 2004 - όμως ψηφίζει με κάποια κριτήρια.

Γιάννης Χρ.

Ανώνυμος είπε...

Η ανάλυση του "Ανώνυμου" έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα διάσταση και είναι αξιοπρόσεκτη. Ο φίλος μας λέει ότι εκεί που πραγματικά υπάρχει και λειτουργεί πολυπολιτισμική κοινωνία (Η.Π.Α.) - ότι κι αν λένε οι κολλημένοι εθελοτυφλούντες μαρξιστές-υπάρχει και σκληρή και οργανωμένη αστυνόμευση. Δεν γίνεται αλλιώς. Ο φίλος μας ισχυρίζεται ότι οι ιθύνοντες του ΠΑ.ΣΟ.Κ. το αντιλαμβάνονται αυτό - θα είναι ευχής έργο, γιατί τότε έχουμε πραγματική στρατηγική - τακτική και όχι τακτικισμούς, μέσα στους οποίους περιλαμβάνονται και οι ανακοινώσεις, ανέξοδες και για τα μάτια του κόσμου.
Γιάννη, αν δε μπόρεσες να παρακολουθήσεις τη σκέψη του φίλου μας, πραγματικά το πρόβλημα είναι δικό σου που ταράζεσαι όταν αντιμετωπίζεις κάτι πέρα από τα στερεότυπα.
Φίλοι μου, ανοίξτε τ' αυτιά σας!

Ανώνυμος είπε...

Η απώτερη στόχευση της κυβέρνησης είναι η συντηρητικοποίηση της κοινωνίας μας. Και προς αυτή την κατεύθυνση εργάζονται πολλοί και διάφοροι.
Η έλλειψη ασφάλειας όμως και το γενικό μπάχαλο των ανίκανων φέρνει το ΠΑΣΟΚ μπροστά σε ρόλο... εγγυητή της ασφάλειας αυτής, αφού στο παρελθόν, στον τομέα αυτό τουλάχιστον, επέδειξε και έργο και συνέπεια.
Ο Μαρκογιαννάκης που είναι χωμένος στην ανυποληψία μέχρι το λαιμό παριστάνει (ή προσπαθεί να παραστήσει) τον Σαρκοζί. Ο άλλος, ο Πάκης δεν παίζει, απ' ότι φαίνεται είναι εντελώς καμμένο χαρτί (απ' όταν τον πλάκωσαν στο ξύλο μάλιστα - για αδιευκρίνιστους μέχρι στιγμής λόγους - έχει παραιτηθεί).
Το θέμα είναι κατά πόσο στην Ελλάδα, με αυτή την ιστορία της δεξιάς και με αυτό το ιδιαίτερο ιστορικό μπακ ράουντ θα μπορέσουν να περιοριστούν διάφορες παρακρατικές πρωτοβουλίες (βλέπε αποκάλυψη στην εφημερίδα Παρασκευή και 13, για ομάδες μπάτσων - αναρχικών που δίνουν λόγο μόνο στον Μαρκογιαννάκη κλπ) ή αν θα ξεφύγουν και θα γίνει στ' αλήθεια Καμπούλ...
Κ.Λ.

Ανώνυμος είπε...

Δυο σχόλια από έναν άλλον "κολλημένο εθελοτυφλούντα μαρξιστή".

1. Αν ισχύει η άποψη του ανώνυμου ότι "η επίθεση δεν είχε στόχο να προκαλέσει θύματα", τότε οι δράστες θα πρέπει να ήταν αρκετά σοφοί για να ξέρουν ότι: α)το τζάμι του ισογείου είναι αρκετά ανθεκτικό ώστε να αντέξει στην πρόσκρουση της χειροβομβίδας β)ότι η τροχιά που θα διέγραφε η χειροβομβίδα μετά το γκελ θα ακολουθούσε μια τέτοια τροχιά ώστε να πέσει στο χώμα της ζαρντινιέρας και να συγκρατηθεί ένα μεγάλο μέρος του ωστικού κύματος από την πέτρινη επένδυση γ)στο απέναντι μπαράκι και στην απέναντι πολυκατοικία δεν θα υπήρχε κίνηση για να προκληθούν θύματα.
Εμένα μου φαίνεται υπερβολικό αυτό το σενάριο και πιστεύω πως απλώς, στη συγκεκριμένη περίπτωση, υπήρξαμε κωλόφαρδοι και τίποτα περισσότερο.

2.Για την "οργανωμένη αστυνόμευση" στην πολυπολιτισμική Αμερική: Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι εκεί η αστυνομία πυροβολεί πιο εύκολα τους υπόπτους απ'όσο εδώ, και αυτό εξηγεί ότι οι νεκροί πολίτες στις ταραχές του Λος Άντζελες το 1992 ήταν καμιά πενηνταριά, ενώ στα δικά μας δεκεμβριανά "μόνο" ένας. Για να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, θα πρέπει να συνεκτιμήσουμε ότι στην Αμερική είναι αρκετά διαδεδομένη η οπλοφορία, στα πλαίσια μιας δυσεξήγητης σ'εμένα αντίληψης περί "ελευθερίας" και αυτό φαίνεται πως δίνει δικαιώματα στον κάθε μπάτσο να τραβάει το κουμπούρι κατά βούλησιν. Κατά τα άλλα, στα πλαίσια της αντίληψης περί μηδενικής ανοχής οι φυλακές είναι γεμάτες από παραβάτες του νόμου που προέρχονται από περιθωριοποιημένα κυρίως κοινωνικά στρώματα και το ποσοστό των φυλακισμένων είναι υψηλότερο από αυτό στην Ευρώπη. Η εγκληματικότητα παραμένει, απ'όσο γνωρίζω, σε υψηλά επίπεδα, αυτό όμως αποτελεί ερέθισμα για το επιχειρηματικό δαιμόνιο διαφόρων επιτηδείων, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των εταιριών σεκιούριτι και των ιδιωτικών φυλακών να κάνουν χρυσές δουλειές. Ας είναι καλά το έγκλημα και η παραβατικότητα που τους τρέφει.
Μου φαίνεται λοιπόν πως το παράδειγμα των ΗΠΑ είναι εντελώς άστοχο. Αν ο φιλ. τζουτζές επέλεγε να προτάξει την περίπτωση του Καναδά, όπου τα πράγματα είναι όντως πολύ καλύτερα, θα μας έδινε κάποια τροφή για σκέψη.

Κλείνοντας, λέω για άλλη μια φορά ότι δεν πολυπιστεύω στην ύπαρξη κάποιου ενιαίου κέντρου ανωμαλίας με πλάτες στον κρατικό μηχανισμό. Είναι όμως φανερό ότι την τελευταία δεκαετία η πρόσβαση σε όπλα είναι ευκολώτερη απ'όσο πιο παλιά (το 1997, με τα γεγονότα στην Αλβανία, λέγανε πως όποιος θέλει καλάσνικοφ μπορεί να το βρει στην Ομόνοια) και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πολύ δυσάρεστες καταστάσεις. Επί πλέον, είναι γνωστό τοις πάσι ότι μέσα στην αστυνομία υπάρχουν, σε κατώτερο κυρίως επίπεδο, ακροδεξιοί κύκλοι που κι'αυτοί μπορούν να παίξουν τα παιχνίδια τους, ανάλογα με τις περιπτώσεις.
Ας βάλω μια τελεία εδώ και, αν υπάρξει η διάθεση, μπορούμε να επανέλθουμε.

Γιώργος

leon είπε...

Προς Φιλεύθερο Τζουτζέ.
Ούτε και τη δική σου σκέρψη μπορώ να παρακολουθήσω.
Τι σχέση έχουν οι ΗΠΑ - το αν είναι ποιλυτπολιτισμική κοινωνία ή όχι το αφήνω για άλλη συζήτηση - με το ότι κάποιοι αποπειράθηκαν να δολοφονήσουν μια ομάδα ανθρώπων με ετερόδοξες απόψεις και το ΠΑΣΟΚ αρνούνταν επί 48 ολόκληρες ώρες να πάρει θέση.
Εκτός κι αν η άποψή σου είναι πως πρέπει τους ετερόδοξους να τους εξοντώνει η αστυνομία αντί για τους παρακρατικούς. Σε αυτή την περίπτωση και εσύ και ο Ανώνυμος φίλος μας έχετε δίκιο.
Σε αυτή την περίπτωση όμως Φιλελεύθερε Τζουτζέ, δεν έχουμε απλώς διαφορετικές απόψεις, ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ.
Γιατί εγώ αγωνίζομαι για τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ που προστατεύει το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση των μειοψηφιών. Κάθε άλλη «δημοκρατία» με αφήνει παγερά αδιάφορο.

Γιάννης Χρ.

Ανώνυμος είπε...

Επιμένω ότι δεν διαβάσατε καλά το σχόλιο του ανώνυμου. Όσο για τις δικές μου απόψεις θα έχετε πιστεύω τον καιρό και την διάθεση να τις κριτικάρετε ευχερώς σε προσεχείς αναρτήσεις ημών και αλλήλων.
Μία πρόγευση : Παρατηρώ ότι ο Γιάννης συχνά - πυκνά χρησιμοποιεί το μότο "είμαστε διαφορετικοί κόσμοι". Εκείνο που δεν αντιλαμβάνεσαι φίλε Γιάννη και είναι πολύ κρίσιμο, είναι ότι στον σύγχρονο κόσμο, εκείνο που ακριβώς πρέπει να γίνει είναι να συνυπάρξουν διαφορετικοί κόσμοι χωρίς να καταργηθεί η διαφορετικότητά τους.
Εσείς νομίζετε ότι αυτοί που ονομάζουμε "περιθώριο" επιθυμούν μια ζωή σαν τη δική μας. Κάποιοι ίσως, κάποιοι άλλοι καθόλου.
Γελάω με την καρδιά μου όταν καλοπροαίρετοι μα άσχετοι αριστεροί ρωτάν τα τσιγγανάκια που επαιτούν, παίζουν μπαγλαμαδάκια ή πουλάν χαρτομάντηλα και κουκλάκια, αν πάνε σχολείο. Έχουν την εντύπωση ότι οι τσιγγάνοι ζουν με τον τρόπο που ζουν επειδή δε μπορούν να γίνουν σαν και μας. "Ένας κόσμος" σύμφωνα με τον Γιάννη. Γι αυτό και όλα τα κομμουνιστικά καθεστώτα, αρνούμενα να παραδεχτούν την διαφορετικότητα, κολλημένα αυτάρεσκα στο απλοϊκότατο σχήμα αστική τάξη - εργατική τάξη,εξαφάνιζαν την διαφορετικότητα (πολιτική,ιδεολογική φυλετική, κοινωνική, ερωτική κλπ) με ψυχιατρεία και γκούλαγκ.
Όταν όμως ανέχεσαι την διαφορετικότητα, πρέπει να έχεις και έναν επικουρικό μηχανισμό άμυνας ώστε να μπορείς να βγάζεις άκρη όταν οι αντιθέσεις μεταξύ των "διαφορετικών κόσμων" γίνονται εκρηκτικές.
Θα δώσω ένα παράδειγμα που χρησιμοποιώ πάντα για να δείξω πόσο η έλειψη ευελιξίας και ενδιάμεσων σταδίων καταστολής οδηγεί σε ακρότητες.
Ο Έρεμπουργκ αναφέρει ένα επεισόδιο στον Ισπανικό Εμφύλιο, όπου στην περιοχή που ελέγχουν οι αναρχικοί και έχουν πάρει τα πρώτα μέτρα, κατάργηση χρήματος και κατάργηση φυλακών, ένας γέρος ανταλλάσσει το κουπόνι ξυρίσματος με κάποιο άλλο, πιο χρήσιμο γι αυτόν. Η πράξη αυτή είναι έξω από την λογική των αναρχικών που κάνουν επίπληξη στο γέρο και του ζητούν να μην το επαναλάβει. Όταν ο γέρος το επαναλαμβάνει, επειδή δεν έχουν ενδιάμεσο τρόπο αντιμετώπισης (έχουν καταργήσει τις φυλακές) αποφασίζουν να τον εκτελέσουν!
Και για να μην το ξεχάσω, απευθυνόμενος προς Γιώργο και Γιάννη, διευκρινίζω ότι δεν πήρα θέση γύρω από το τι ήθελαν να κάνουν αυτοί που πέταξαν τη χειροβομβίδα γιατί θεωρώ δεδομένο ότι όταν πετάς μια χειροβομβίδα δεν πετάς ντομάτα ή αυγό.
Έρριξα όμως το βάρος στην ενδιαφέρουσα επισήμανση του "Ανώνυμου" για συνδυασμό μιας πιο πολύπλοκης κοινωνίας, όπως η πολυπολιτισμική, με καλύτερη αστυνόμευση γιατί νομίζω ότι πραγματικά αυτό είναι θέμα προς συζήτηση.

leon είπε...

Προς Φιλελεύθερο Τζουτζέ.
Για να επικοινωνούν οι διαφορετικοί κόσμοι πρέπει να συμμερίζονται κάποιιες κοινές αξίες. Χωρίς αυτές δεν υπάρχει επικοινωνία, ούτε και διάλογος.
Έκανα μια ανάρτηση θέτοντας κάποια ζητήματα. Επανέρχομαι σε αυτά στη σημερινή μου ανάρτηση. Και το ζήτημα που έθεσα προς προβληματισμό, αφορούσε σε ένα πολιτκό φάουλ του ΠΑΣΟΚ, ενδεικτικό βεβαίως της νοοτροπίας του.
Και έλαβα ως απάντηση ότι «στις ΗΠΑ, που είναι πολυπολιτισμική κοινωνία, υπάρχει σκληρή ασυνόμευση». Και είχα κάθε λόγο να επανέλθω με το ερώτημα τι σχέση ο φάντης με το ρετσινόλαδο, για να λάβω την απάντηση ότι είμαι κολλημένος μαρξιστής.
Ε όχι! Το ζήτημα της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που έγινε «δημοκρατία» ακύρωσε για δεκαετίες το σοσιαλιστικό όραμα. Και πριν συζητήσω οτιδήποτε άλλο για οικονομία, δημόσια διοίκηση ή κονωνική πολιτική, θέλω να είναι ξεκάθαρο το πλαίσιο. αν θα γίνουν όλα αυτά για τα οποία μιλάμε σε καθεστώς ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ή «δημοκρατίας». αν η εμμονή μου αηυτή σημαίνει ότι είμαι «κολλημένος μαρξιστής» είμαι υπερήφανος για το κόλλημά μου

Γιάννης Χρ.

Powered By Blogger

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Συνεργάτες

Επισκέψεις (από 01/03/2008, 18:00 μμ)