37 χρόνια μετά... Μια απόπειρα για να θυμηθούμε, να σκεφτούμε, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε. (Πριν από 37 χρόνια ιδρύθηκε η ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ, μια μικρή οργάνωση μαθητών, στα πλαίσια της τότε ΠΑΜΚ. Τα μέλη της έδεσαν δεσμοί βαθείς, με αντοχή στο χρόνο. Μπορεί οι δρόμοι μας - πολιτικοί και κοινωνικοί - να χώρισαν μετά... Όμως κάπου στο βάθος σιγόκαιγε η λαχτάρα να βρεθούμε ξανά, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε... Άλλωστε δεν άλλαξε τίποτε από τότε στις καρδιές μας. Οι καρδιές των ανθρώπων δεν αλλάζουν...)

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009

Τακτοποίηση: Η ζωστήρα της κυρά - Κούλας!..

Όταν ήμουν μικρός, όπως κάθε παιδάκι, έκανα κι εγώ τις σκανταλιές μου. Και φυσικά, τις περισσότερες από αυτές, τις «πλήρωνα» με το παραδοσιακό «ξύλο» της μάνας μου, που δεν ήταν άλλο, από μερικές βουρδουλιές με μια μεγάλη, φαρδιά, δερμάτινη ζώνη, την οποία είχε φυλαγμένη για τον ιερό αυτό σκοπό.
Θυμάμαι λοιπόν, ότι στο άκουσμα μιας λέξης ανατρίχιαζα!..
Όταν την άκουγα, ήξερα ότι "είχε έρθει η ώρα μου"… Να τις φάω…
Μόλις καταλάβαινε η κυρά – Κούλα ότι κάτι είχα κάνει, φώναζε:
- Θα σε «τακτοποιήσω» καλά εγώ τώρα, κερατά…
Θα με «τακτοποιούσε» σήμαινε άφθονο ξύλο με τη ζωστήρα.

Γι αυτό και τώρα, όταν ακούω ότι ο κ. Σουφλιάς θα μας «τακτοποιήσει» τους ημιυπαίθριους, κρύος ιδρώτας χύνεται στη ραχοκοκαλιά μου.
Γιατί κάθομαι και σκέφτομαι:
Τι στο καλό μπορεί να σημαίνει «τακτοποίηση» ημιυπαιθρίων;
Καινοφανής όρος και απροσδιόριστος… Νομικά ανύπαρκτος.
Και επικίνδυνος, όπως η ζωστήρα της κυρά – Κούλας, θεός σχωρέστη…

Στην ουσία δε σημαίνει τίποτα. Απλά, έρχεται το κράτος – εκβιαστής, που ξέρει ότι έχεις παρανομήσει (με τις ευλογίες του) και σου λέει:
- Μάγκα μου, έχεις κλείσει τον ημιϋπαίθριο, τον έχεις κάνει δωμάτιο, το ξέρεις και το ξέρω, άλλο αν δεν μιλάω, έτσι; Κι άμα θέλω σου κόβω τον κ@λο... σου ρίχνω ένα πολεοδομικό πρόστιμο και άντε μετά να βρεις το θαύμα σου! Αλλά επειδή είμαι μεγαλόψυχος, δεν θα το κάνω. Απλά, θα έρθεις μόνος σου, θα δηλώσεις την παρανομία και εγώ θα σου κόψω ένα κονδύλι, χίλια, δύο χιλιάρικα… κάπου εκεί και ούτε γάτα, ούτε ζημιά!.. Θα «τακτοποιηθεί» το θέμα σου μια χαρά! Εφ’ άπαξ και δια παντός!..

Αμ δε!..
Κορόιδα ψάχνουν να βρούνε. Κορόιδα για να τα ξεζουμίζουν μια ζωή οι εκβιαστές που κυβερνάνε. Άλλοτε με τη μάσκα του πολεοδόμου, άλλοτε με τη μάσκα του εφοριακού, άλλοτε με τη μάσκα του δημάρχου, και πάει λέγοντας. Στο τέλος, εκείνο τον αναθεματισμένο τον ημιϋπαίθριο θα τον έχεις πληρώσει διπλό και τρίδιπλο!..

Προσωπικά δεν τρέφω καμιά ελπίδα πλέον – στα πενήντα μου – ότι το ελληνικό κράτος θα λειτουργήσει κάποτε στοιχειωδώς σοβαρά και στα πλαίσια της νομιμότητας. Ίσως, σε μια άλλη ζωή.
Εκεί που εναποθέτω προς το παρόν τις όποιες ελπίδες δικαιούται να φαντασιώνεται κάθε πολίτης, είναι στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Αν αντέξει κι αυτό… Και να πετάξει την «τακτοποίηση» του κ. Σουφλιά, στον κάλαθο των αχρήστων. Εκεί που ανήκει δηλαδή.
Αν αντέξει…
Γιατί πολύ μεγάλη βουτιά στην επετηρίδα έκανε το υπουργικό συμβούλιο χτες, ψάχνοντας να βρει τον «καλύτερο» για Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας…
Κι οι βουτιές αυτές να ξέρετε, δεν γίνονται για καλό…
Κ.Λ.

2 σχόλια:

Koupakia είπε...

Προσωπικά θα καταγγείλω τον Τζουτζέ!
Έχει κλείσει τον ημιυπαίθριο!

Ανώνυμος είπε...

Όσο και να τον τσιγκλάς, δεν πρόκειται να απαντήσει... Πάει,πέταξε το πουλάκι...
Κ.Λ.

Powered By Blogger

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Συνεργάτες

Επισκέψεις (από 01/03/2008, 18:00 μμ)