37 χρόνια μετά... Μια απόπειρα για να θυμηθούμε, να σκεφτούμε, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε. (Πριν από 37 χρόνια ιδρύθηκε η ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ, μια μικρή οργάνωση μαθητών, στα πλαίσια της τότε ΠΑΜΚ. Τα μέλη της έδεσαν δεσμοί βαθείς, με αντοχή στο χρόνο. Μπορεί οι δρόμοι μας - πολιτικοί και κοινωνικοί - να χώρισαν μετά... Όμως κάπου στο βάθος σιγόκαιγε η λαχτάρα να βρεθούμε ξανά, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε... Άλλωστε δεν άλλαξε τίποτε από τότε στις καρδιές μας. Οι καρδιές των ανθρώπων δεν αλλάζουν...)

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΥΛΟΣ


Ήταν συμφοιτητής μου. Πολύ καλό παιδί και πολύ καλός φοιτητής. Με ανησυχίες επιστημονικές αλλά κυρίως φιλοσοφικές, κοινωνικές και πολιτικές. Ήταν ενεργό μέλος των αντιδικτατορικών φοιτητικών επιτροπών αγώνα, των περίφημων Φ.Ε.Α. Θυμάμαι τότε που μου έκοψε η Χούντα την αναβολή στράτευσης και πήγα φαντάρος, ο Γιώργος μου έκανε ένα αξέχαστο μάθημα κβαντομηχανικής για να μπορέσω να δώσω εξετάσεις.

Η ζωή τον δικαίωσε. Η προσφορά του σε πολλούς τομείς είναι μεγάλη. Αξίζει να διαβάσετε το βιογραφικό που παραθέτω.



Ο Γεώργιος Π. Παύλος γεννήθηκε στηνΟλυμπία της Πελοποννήσου, μεγάλωσε και σπούδασε στην Αθήνα, ενώ τα τελευταία 28 χρόνια ζει και εργάζεται στην Θράκη όπου διαμένει με την οικογένειά του. Είναι δε πατέρας 7 τέκνων. Ο Γεώργιος Π. Παύλος κατέχει σήμερα την θέση του Αναπληρωτού Καθηγητού στην Πολυτεχνική Σχολή του ΔΠΘ, όπου διδάσκει μαθήματα θετικών και τεχνολογικών επιστημών και μαθήματα φιλοσοφίας της παιδείας, της τεχνικής και του πολιτισμού. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 50 εργασίες σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων και έχει συγγράψει σειρά επιστημονικών και φιλοσοφικών βιβλίων. Το ερευνητικό του έργο είναι διεθνώςαναγνωρισμένο, έχοντας έντονα διεπιστημονικό χαρακτήρα ενώ ο ίδιος είναι πρωτοπόρος στην έρευνα ης πολυπλοκότητας και του χάους με εφαρμογές στο διάστημα, το περιβάλλον και την Ιατρική. Ο ίδιος προωθεί την διεπιστημονική προσέγγιση και την δημιουργική σύνθεση θετικών επιστημών, τεχνολογίας, φιλοσοφίας, τέχνης και ανθρωπιστικών επιστημών. Παράλληλα εργάζεται συστηματικά στην μετεκπαίδευση δασκάλων και καθηγητών μέσης εκπαίδευσης εισάγοντας πρωτότυπες ιδέες ολιστικής βιωματικής παιδείας και δημιουργικής σύνθεσης θετικών και ανθρωπιστικών επιστημών. Στα πλαίσια της ακαδημαϊκής του δραστηριότητας κινείται σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, Αμερική, Καναδά, Ευρώπη, συμμετέχοντας σε συνέδρια επιστημονικά και φιλοσοφικά και δίδοντας διαλέξειςτης επιστήμης, της παιδείας και του πολιτισμού.

Άρθρα του που αναδεικνύουν τα προβλήματα της Θράκης δημοσιεύονται το 1990-1991 σε εφημερίδες και περιοδικά πανελλήνιας κυκλοφορίας όπου και θα τα προσέξουν ευαίσθητοι πολιτικοί, όπως η Βιργινία Τσουδερού η οποία θα του ζητήσει να εκπονήσει υπόμνημα για τη Θράκη και αργότερα ο Ανδρέας Παπανδρέου και πολλά μέλη της κυβέρνησής του και θα υλοποιήσουν πολλές από τις προτάσεις του καθ. Γ. Π. Παύλου. Έτσι πολυσέλιδο υπόμνημά του και προτάσεις με πρωτοποριακές ιδέες για την ανάπτυξη, την παιδεία, το δημογραφικό, το μειονοτικό και άλλα συναφή ζητήματα θα υποβληθούν σε όλα τα Υπουργεία και θα αξιοποιηθούν τόσο από άλλες μελέτες, (Διακομματικής, Ακαδημίας Αθηνών) και θα αποτελέσουν οδηγό για μια σειρά ενεργειών της πολιτείας στην Θράκη.

Ο Καθ. Γ. Παύλος κατανοώντας τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανάγκες της Μουσουλμανικής κοινωνίας θα εργαστεί συστηματικά και σε συνεργασία με την ελληνική πολιτεία για την δημιουργία νέων όρων διαπολιτισμικής κοινωνίας χριστιανών και μουσουλμάνων και νέων στρατηγικών της μειονοτικής εκπαίδευσης όντας ο ίδιος ο πρώτος εισηγητής δημιουργία ειδικού καθεστώτος και εισαγωγή μουσουλμάνων σε ελληνικά πανεπιστήμια. Επίσης θα πρωτοστατήσει για την υλοποίηση καίριων έργων στον Ορεινό όγκο της Θράκης, όπως κατάργηση της μπάρας που διχοτομούσε νοητά και πρακτικά την ορεινή και πεδινή Θράκη, δημιουργία σταδίων, σχολικών συγκροτημάτων, κέντρων ΙΕΚ και άλλες συναφείς δράσεις με στόχο την άρση της εκπαιδευτικής και πολιτιστικής απομόνωσης των μουσουλμάνων πολιτών της Θράκης. Ο ίδιος θα σχεδιάσει και θα υλοποιήσει πρωτοποριακό πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και ενισχυτικής διδασκαλίας, στο οποίο φοιτούν κάθε χρόνο δωρεάν εκατοντάδες μουσουλμάνοι μαθητές δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου. Το εν λόγω πρόγραμμα θα απασχολήσει δεκάδες άνεργων χριστιανών νέων εκπαιδευτικών καθώς και μουσουλμάνων εκπαιδευτικών και επί οκτώ έτη θα το διευθύνει ο Καθ. Παύλος και θα φροντίζει για την επιστημονική και οικονομική στήριξη του.

Πέραν αυτών ο Καθ. Παύλος θα συμβάλλει ουσιαστικά παροτρύνοντας την ελληνική πολιτεία για την γεωγραφική διεύρυνση και επέκταση του ΔΠΘ με νέες σχολές και την αύξηση του φοιτητικού του δυναμικού και θα εργαστεί συστηματικά για την ίδρυση στην Θράκη του Διεθνούς Κέντρου Πολυπλοκότητας και Χάους. Για τη στήριξη των ανωτέρω έργων την δεκαετία του 90 ο Καθ. Γ. Παύλος θα σχεδιάσει και θα ηγηθεί στην δημιουργία δύο μη κερδοσκοπικών οργανισμών. Του Πολιτιστικού Αναπτυξιακού Κέντρου Θράκης (ΠΑΚΕΘΡΑ) και του Ταμιείου Θράκης (Τ.Θ), οι οποίοι θα παράγουν πρωτοποριακό έργο και θα διαδραματίσουν ιστορικό ρόλο τόσο στην Θράκη αλλά και πανελλήνια.

Πέραν της Θράκης και των ανωτέρων έργων που πραγματοποιεί στην Θράκη ο Καθ. Γ. Παύλος το έργο του θα προσεχθεί από ελληνικές κοινότητες της Βαλκανικής και θα του ζητηθεί να συμβάλλει στα δικά των προβλήματα. Έτσι Ο Καθ. Γ. Παύλος ευαισθητοποιείται για τα προβλήματα του ομογενειακού ελληνισμού και θα ξεκινήσει μια νέα σειρά καινοτομικών και άλλων δράσεων με στόχο την γλωσσική και πολιτιστική στήριξη της ομογένειας η οποία βαθμιαία θα επεκταθεί γεωγραφικά σε όλες τις χώρες των Βαλκανίων, των Παρευξείνιων Χωρών και την Μέση Ανατολή. Παράλληλα με τα σχολεία των ομογενών ο Καθ. Γεώργιος Π. Παύλος θα εγκαινιάσει τον πρωτοποριακό θεσμό των διεθνών θερινών σχολείων ελληνικής γλώσσας και ελληνικού πολιτισμού για ομογενείς επιστήμονες και φοιτητές, τα οποία φιλοξενούνται στα Αρχαία Άβδηρα της Θράκης σε εγκαταστάσεις του ΥΠΕΠΘ που έχουν παραχωρηθεί στο Ταμιείον Θράκης. Πέραν δε των ομογενών και των μουσουλμάνων της Θράκης στα Διεθνή Θερινά σχολεία του Τ.Θ. φιλοξενούνται και αλλοδαποί νέοι που φιλοδοξούν να γνωρίσουν την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό. Έτσι μέχρι σήμερα έχουν υλοποιηθεί 10 ΔΘΣ στην Θράκη και ένα ΔΘΣ στο Καστελόριζο και έχουν φιλοξενηθεί δωρεάν μερικές χιλιάδες ομογενών και αλλοδαπών νέων (επιστημόνων, φοιτητών, μαθητών και άλλων), από δυτική Ευρώπη, Βαλκάνια, Μέση Ανατολή, Αίγυπτο και αλλά μέρη.

Για την αποτελεσματική εκπαίδευση στην ελληνική γλώσσα τόσο των μουσουλμάνων όσο και των ομογενών και αλλοδαπών νέων ο Καθ. Γ. Παύλος σε συνεργασία με γλωσσολόγους, μουσικολόγους, θεατρολόγους και χοροδιδασκάλους θα δημιουργήσει πρωτοποριακή βιωματική μέθοδο για την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας μέσα από την τέχνη και τον πολιτισμό. Η μέθοδος αυτή σύντομα θα κωδικοποιηθεί σε ηλεκτρονική μορφή και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτόνομα. Η αποκτηθείσα εμπειρία του Καθ. Γ. Παύλου από την δεκαπενταετή του αυτή δραστηριότητα στην εκπαίδευση ομογενών, αλλοδαπών και μειονοτήτων θα τον οδηγήσει στην σύλληψη και στον σχεδιασμό καινοτόμου στρατηγικής του σύγχρονου ελληνισμού μέσω της παιδείας και του πολιτισμού τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Η εν λόγω στρατηγική έχει υιοθετηθεί και στηρίζεται από την ελληνική πολιτεία, από ιδιωτικούς οργανισμούς και ευαίσθητους Έλληνες επιχειρηματίες και άλλους, και πραγματοποιείται στα πλαίσια δύο βασικών προγραμμάτων του Τ.Θ.

Don Aera Patera

2 σχόλια:

"ΣΑΛΩΝΙΤΗΣ" είπε...

Μου αρέσει που για να πληροφορηθώ τα όσα καταπληκτικά γράφεις γι αυτόν τον ξεχωριστό Άνθρωπο, πρέπει να .. συμφωνήσω με το ... περιεχόμενο!...

Don Aera Patera είπε...

Είπαμε φίλε μου, για ενήλικες!

Powered By Blogger

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Συνεργάτες

Επισκέψεις (από 01/03/2008, 18:00 μμ)