Βαθύτατη απογοήτευση ένιωσα διαβάζοντας τη θέση του ΠΑΣΟΚ για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης. Επρόκειτο για ένα συνοθύλευμα απαρρίθμησης διοικητικών μέτρων και ακραίας συνθηματολογίας, με στόχο την προσέλκυση της συμπάθειας του κάθε τρομοκραστημένου ανθρωπάκου που έσπευσε να υπερψηφίσει το ρατσιστικο πολιτικό πρόγραμμα του Καρατζαφέρη. Δε θα σταθώ στην προφανή διαπίστωση ότι το ύφος και το ήθος των προτάσεων είναι στον αντίποδα της διαπίστωσης του Γιώργου Παπανδρέου που συνοψίστηκε στη φράση «ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε». Δε θα μακρυγορήσω εξηγώντας γιατί τα τρομοκρατημένα ανθρωπάκια που ψήφισαν ΛΑΟΣ θα είναι ΠΑΝΤΑ ΕΝΑΝΤΙΑ σε κάθε προσπάθεια προοδευτικού εκσυγχρονισμού της ελληνικής κοινωνίας. Δε θα προσπαθήσω να πείσω για την άποψή μου ότι ο προοδευτικός εκσυγχρονισμός είναι ένα εγχείρημα που απαιτεί να πειστεί η πλειοψηφία της κοινωνίας για την ανάγκη πειραματισμού, ανάληψης ρίσκων, και ανοίγματος νέων δρόμων.
Θα επιμείνω στο ζήτημα της μετανάστευσης. Δεν ανήκω σε αυτούς που πιστεύουν ότι η Ευρώπη μπορεί να υποδεχτεί όλους όσοι, κυνηγημένοι από τους πολέμους, την πείνα, τις θεομηνίες έρχονται αγωνιώντας για ένα ξεροκόματο. Πιστεύω όμως ότι πρέπει να εκπονηθεί άμεσα από τις ευρωπαϊκές προοδευτικές δυνάμεις - και το ΠΑΣΟΚ δεν επιτρέπεται να δηλώσει απόν σε αυτή τη διαδικασία όπως δείχνει τη διάθεση να πράξει - μια μεταναστευτική πολιτική.
Το πρώτο πράγμα που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι ότι, μολονότι οι λεγόμενοι λαθρομετανάστες, στη συντριπτική τους πλειονότητα, προέρχονται από χώρες με αυταρχικά και ολοκληρωτικά καθεστώτα, ελάχιστοι είναι πολιτικοί πρόσφυγες.
Το δεύτερο σημείο που επίσης δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι πως, τα εκατομμύρια των ανθρώπων που τα τελευταία χρόνια, διασχίζουν τη Μεσόγειο μέσα σε σκυλοπνίχτες ή φθάνουν στα ευρωπαϊκά σύνορα μετά από οδοιπορίες χρόνων, διασχίζοντας εμπόλεμες ζώνες και ναρκοπέδια, με αποτέλεσμα πολλοί να πηγαίνουν άκλαφτοι,δεν είναι κακοποιά στοιχεία. Απελπισμένοι άνθρωποι είναι, κυνηγημένοι από την πείνα, τον πόλεμο, την ξηρασία τις πλημμύρες.
Το τρίτο πράγμα που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι ότι ελάχιστοι από αυτούς είναι επιστήμονες ή ειδικευμένοι τεχνίτες. Είναι άνθρωποι αναλφάβητοι, με ελάχιστες επαγγελματικές δεξιότητες.
Το τέταρτο πράγμα που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι ότι, για πολιτικούς - η κατάρρευση των κρατικών μορφωμάτων που άφησε πίσω της η αποικιοκρατία - και περιβαλλοντικούς λόγους - η κλιματική αλλαγή - οι άνθρωποι αυτοί θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
Το πέμπτο πράγμα που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι ότι ένα μέρος, όχι το σημαντικότερο αλλά ούτε και αμελητέο, της μετανάστευσης στην Ευρώπη έχει να κάνει με κυκλώματα πορνείας.
Με βάση αυτές τις παραμέτρους πρέπει να σχεδιαστεί μια προοδευτική ανθρωπιστική ευρωπαϊκή μεταναστευτική πολιτική.
Η πρώτη παράμετρος μιας τέτοιας πολιτικής πρέπει να είναι ότι σε καμιά περίπτωση δεν επαναπροωθούνται μητέρες με μικρά παιδιά και ασυνόδευτοι έφηβοι. Ό,τι και αν συμβαίνει στις χώρες προέλευσής τους, το βέβαιο είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί εκεί δεν έχουν ζωή. δεν έφυγαν αναζητώντας μια καλύτερη ζωή. Έφυγαν με τη βεβαιότητα πως αν έμεναν δεν είχαν ελπίδα επιβίωσης. Οι άνθρωποι αυτοί λοιπόν πρέπει να γίνονται δεκτοί.
Η δεύτερη παράμετρος έχει να κάνει με το δουλεμπόριο. Δεν είναι δυνατό να υπάρξει διαχείριση της μετανάστευσης χωρίς αποφασιστικές κατασταλτικές δράσεις κατά του δουλεμπορίου. Και γι αυτό πρέπει κάθε φορά που συλλαμβάνονται μετανάστες, να ενθαρρύνονται με αντάλλαγμα την κάρτα παραμονής, να δίνουν αξιόπιστες πληροφορίες για τα δίκτυα που τους μετέφεραν από τη χώρα τους μέχρι την Ευρώπη. Πρόκειται για εξαιρετικά δύσκολη μάχη, καθώς το δουλεμπόριο βασίζεται σε συνενοχές δημοσίων λειτουργών και τοπικών κοινωνιών που επωφελούνται από αυτό σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Η παράμετρος αυτή αφορά ιδιαίτερα τη μετανάστευση που σχετίζεται με την πορνεία.
Η τρίτη παράμετρος αφορά την πλειοψηφία των μεταναστών. Είναι νέοι άνθρωποι, φτωχοί, που το μόνο πράγμα που επιζητούν είναι μια αξιοπρεπής ζωή γι αυτούς και τα μέλη της οικογένειάς τους που έχουν αφήσει στην πατρίδα τους. Είναι βέβαιο ότι οι άνθρωποι αυτοί ευχαρίστως θα επέστρεφαν στις χώρες τους υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Και εδώ υπεισέρχεται το ζήτημα της αντιμετώπισης της φτώχειας στις χώρες καταγωγής τους. Και επειδή η οικονομική ενίσχυση των κυβερνήσεων ως μόνο αποτέλεσμα θα έχει να πλουτίσουν κάποιοι διεφθαρμένοι κυβερνώντες, η μόνη λύση είναι η εκπαίδευση των ανθρώπων αυτών και η οικονομική τους ενίσχυση για να στήσουν κάποιες μικρές βιώσιμες επιχιερήσεις. Ενέργεια που οφείλει να συμπληρωθεί με την παροχή της ανάλογης υποστήριξης σε επίπεδο management αυτών των επιχειρήσεων. Δεν πρόκειται για μια καινοφανή ιδέα. Πρόκειται για κάτι που πριν 25 χρόνια εφάρμοσε με επιτυχία η Φολκσβάγκεν, όταν θέλησε να εκσυγχρονίσει την αλυσίδα παραγωγής της. Πρότεινε τότε σε χιλιάδες Τούρκων εργατών της να εκπαιδευτούν και, με την οικονομική υποστήριξη της εταιρείας, να ανοίξουν εγκεκριμένα συνεργεία σέρβις στην Τουρκία.
Η τέταρτη παράμετρος αφορά στον καθορισμό του όρου πρόσφυγας. Ο ορισμός του πολιτικού πρόσφυγα είναι σαφώς ατελής σε σχέση με τα ζητήματα που υπάρχουν. Δε μπορεί να μη θεωρηθεί πρόσφυγας ένας άνθρωπος που έχει φύγει από μια χώρα σε εμφύλιο πόλεμο κι ας μην καταζητείται από τις επίσημες αρχές της χώρας του. Δε μπορεί να μη χαρακτηρίζεται πρόσφυγας κάποιος που έχει εγκαταλείψει μια χώρα στην οποία οι άνθρωποι πεθαίνουν από την πείνα. Δεν είναι δυνατό να μη χαρακτηρίζεται πρόσφυγας ένας άνθρωπος που προέρχεται από μια χώρα στην οποία έχει συμβεί μια πρωτοφανής φυσική κατραστροφή (τσουνάμι 2004, φονικοί σεισμοί, πλημμύρες κ.λ.π.).
Η πέμπτη και τελευταία παράμετρος που πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν είναι η ισόρροπη, κατά το δυνατόν, κατανομή των μεταναστών στα Κράτη - μέλη.
Αν όλα αυτά δεν ληφθούν υπ' όψιν, καμιά κατασταλτική πολιτική δεν έχει ελπίδες επιτυχίας. Όλο και περισσότεροι θα χάνονται στα ναρκοπέδια του έβορυ, στα δάση της Πολωνοουκρανικής μεθορίου, στα ανοιχτά των Καναρίων νησιών. Και όλο και περισσότεροι θα ζουν παράνομα στην Ευρώπη.
Γιάννης Χρ.
Θα επιμείνω στο ζήτημα της μετανάστευσης. Δεν ανήκω σε αυτούς που πιστεύουν ότι η Ευρώπη μπορεί να υποδεχτεί όλους όσοι, κυνηγημένοι από τους πολέμους, την πείνα, τις θεομηνίες έρχονται αγωνιώντας για ένα ξεροκόματο. Πιστεύω όμως ότι πρέπει να εκπονηθεί άμεσα από τις ευρωπαϊκές προοδευτικές δυνάμεις - και το ΠΑΣΟΚ δεν επιτρέπεται να δηλώσει απόν σε αυτή τη διαδικασία όπως δείχνει τη διάθεση να πράξει - μια μεταναστευτική πολιτική.
Το πρώτο πράγμα που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι ότι, μολονότι οι λεγόμενοι λαθρομετανάστες, στη συντριπτική τους πλειονότητα, προέρχονται από χώρες με αυταρχικά και ολοκληρωτικά καθεστώτα, ελάχιστοι είναι πολιτικοί πρόσφυγες.
Το δεύτερο σημείο που επίσης δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι πως, τα εκατομμύρια των ανθρώπων που τα τελευταία χρόνια, διασχίζουν τη Μεσόγειο μέσα σε σκυλοπνίχτες ή φθάνουν στα ευρωπαϊκά σύνορα μετά από οδοιπορίες χρόνων, διασχίζοντας εμπόλεμες ζώνες και ναρκοπέδια, με αποτέλεσμα πολλοί να πηγαίνουν άκλαφτοι,δεν είναι κακοποιά στοιχεία. Απελπισμένοι άνθρωποι είναι, κυνηγημένοι από την πείνα, τον πόλεμο, την ξηρασία τις πλημμύρες.
Το τρίτο πράγμα που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι ότι ελάχιστοι από αυτούς είναι επιστήμονες ή ειδικευμένοι τεχνίτες. Είναι άνθρωποι αναλφάβητοι, με ελάχιστες επαγγελματικές δεξιότητες.
Το τέταρτο πράγμα που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι ότι, για πολιτικούς - η κατάρρευση των κρατικών μορφωμάτων που άφησε πίσω της η αποικιοκρατία - και περιβαλλοντικούς λόγους - η κλιματική αλλαγή - οι άνθρωποι αυτοί θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
Το πέμπτο πράγμα που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι ότι ένα μέρος, όχι το σημαντικότερο αλλά ούτε και αμελητέο, της μετανάστευσης στην Ευρώπη έχει να κάνει με κυκλώματα πορνείας.
Με βάση αυτές τις παραμέτρους πρέπει να σχεδιαστεί μια προοδευτική ανθρωπιστική ευρωπαϊκή μεταναστευτική πολιτική.
Η πρώτη παράμετρος μιας τέτοιας πολιτικής πρέπει να είναι ότι σε καμιά περίπτωση δεν επαναπροωθούνται μητέρες με μικρά παιδιά και ασυνόδευτοι έφηβοι. Ό,τι και αν συμβαίνει στις χώρες προέλευσής τους, το βέβαιο είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί εκεί δεν έχουν ζωή. δεν έφυγαν αναζητώντας μια καλύτερη ζωή. Έφυγαν με τη βεβαιότητα πως αν έμεναν δεν είχαν ελπίδα επιβίωσης. Οι άνθρωποι αυτοί λοιπόν πρέπει να γίνονται δεκτοί.
Η δεύτερη παράμετρος έχει να κάνει με το δουλεμπόριο. Δεν είναι δυνατό να υπάρξει διαχείριση της μετανάστευσης χωρίς αποφασιστικές κατασταλτικές δράσεις κατά του δουλεμπορίου. Και γι αυτό πρέπει κάθε φορά που συλλαμβάνονται μετανάστες, να ενθαρρύνονται με αντάλλαγμα την κάρτα παραμονής, να δίνουν αξιόπιστες πληροφορίες για τα δίκτυα που τους μετέφεραν από τη χώρα τους μέχρι την Ευρώπη. Πρόκειται για εξαιρετικά δύσκολη μάχη, καθώς το δουλεμπόριο βασίζεται σε συνενοχές δημοσίων λειτουργών και τοπικών κοινωνιών που επωφελούνται από αυτό σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Η παράμετρος αυτή αφορά ιδιαίτερα τη μετανάστευση που σχετίζεται με την πορνεία.
Η τρίτη παράμετρος αφορά την πλειοψηφία των μεταναστών. Είναι νέοι άνθρωποι, φτωχοί, που το μόνο πράγμα που επιζητούν είναι μια αξιοπρεπής ζωή γι αυτούς και τα μέλη της οικογένειάς τους που έχουν αφήσει στην πατρίδα τους. Είναι βέβαιο ότι οι άνθρωποι αυτοί ευχαρίστως θα επέστρεφαν στις χώρες τους υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Και εδώ υπεισέρχεται το ζήτημα της αντιμετώπισης της φτώχειας στις χώρες καταγωγής τους. Και επειδή η οικονομική ενίσχυση των κυβερνήσεων ως μόνο αποτέλεσμα θα έχει να πλουτίσουν κάποιοι διεφθαρμένοι κυβερνώντες, η μόνη λύση είναι η εκπαίδευση των ανθρώπων αυτών και η οικονομική τους ενίσχυση για να στήσουν κάποιες μικρές βιώσιμες επιχιερήσεις. Ενέργεια που οφείλει να συμπληρωθεί με την παροχή της ανάλογης υποστήριξης σε επίπεδο management αυτών των επιχειρήσεων. Δεν πρόκειται για μια καινοφανή ιδέα. Πρόκειται για κάτι που πριν 25 χρόνια εφάρμοσε με επιτυχία η Φολκσβάγκεν, όταν θέλησε να εκσυγχρονίσει την αλυσίδα παραγωγής της. Πρότεινε τότε σε χιλιάδες Τούρκων εργατών της να εκπαιδευτούν και, με την οικονομική υποστήριξη της εταιρείας, να ανοίξουν εγκεκριμένα συνεργεία σέρβις στην Τουρκία.
Η τέταρτη παράμετρος αφορά στον καθορισμό του όρου πρόσφυγας. Ο ορισμός του πολιτικού πρόσφυγα είναι σαφώς ατελής σε σχέση με τα ζητήματα που υπάρχουν. Δε μπορεί να μη θεωρηθεί πρόσφυγας ένας άνθρωπος που έχει φύγει από μια χώρα σε εμφύλιο πόλεμο κι ας μην καταζητείται από τις επίσημες αρχές της χώρας του. Δε μπορεί να μη χαρακτηρίζεται πρόσφυγας κάποιος που έχει εγκαταλείψει μια χώρα στην οποία οι άνθρωποι πεθαίνουν από την πείνα. Δεν είναι δυνατό να μη χαρακτηρίζεται πρόσφυγας ένας άνθρωπος που προέρχεται από μια χώρα στην οποία έχει συμβεί μια πρωτοφανής φυσική κατραστροφή (τσουνάμι 2004, φονικοί σεισμοί, πλημμύρες κ.λ.π.).
Η πέμπτη και τελευταία παράμετρος που πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν είναι η ισόρροπη, κατά το δυνατόν, κατανομή των μεταναστών στα Κράτη - μέλη.
Αν όλα αυτά δεν ληφθούν υπ' όψιν, καμιά κατασταλτική πολιτική δεν έχει ελπίδες επιτυχίας. Όλο και περισσότεροι θα χάνονται στα ναρκοπέδια του έβορυ, στα δάση της Πολωνοουκρανικής μεθορίου, στα ανοιχτά των Καναρίων νησιών. Και όλο και περισσότεροι θα ζουν παράνομα στην Ευρώπη.
Γιάννης Χρ.
8 σχόλια:
Συγγνώμη αλά θα διαφωνήσω με τον ..διαφωνούντα φίλο! Ας μην ξεχνάει ότι το Πασόκ προετοιμάζεται να κυβερνήσει την Ελλάδα και όχι ένα ιδεολογικό μόρφωμα της Κοινωνίας των Εθνών ή τον ΟΗΕ! Υπό αυτή την έννοια, οι προτάσεις του πρέπει να είναι τόσο ανθρωπιστικές ώστε να αντιμετωπίζει τους μετανάστες με πνεύμα κατανόησης και βοήθειας, αλλά από την άλλη πρέπει να αποσκοπούν στην αντιμετώπιση του προβλήματος και στην θωράκιση της χώρας. Εννοώ ότι πρότιστο καθήκον του σαν αυριανή κυβέρνηση (και εκεί πρέπει να αποσκοπεί το πρόγραμμά του) είναι να αντιμετωπίσει το πρόβλημα εξασφαλίζοντας τα συμφέροντα της Ελλάδας και της ελληνικής κοινωνίας (και όσο μπορεί βέβαια και την κατάσταση των εχόντων ανάγκη μεταναστών). Το Πασόκ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ο ... ΟΗΕ ώστε το πρώτιστο καθήκον του να είναι η χορήγηση ασύλου στα εκατομμύρια των μεταναστών. Λυπάμαι που το λέω αλλά δεν είναι ούτε έργο του Πασόκ ούτε καθήκον του να λύσει το πρόβλημα του Τρίτου Κόσμου! Αυτό είναι έργο του ΟΗΕ, της ΕΟΚ, της Σοσιαλιστικής Διεθνούς ίσως, αλλά όχι του Πασόκ ως αυριανής κυβέρνησης. Βεβαίως και ως κυβέρνηση πρέπει διεθνώς να υπερασπίζει τους φτωχούς λαούς και τους αδυνάτους, πλην όμως εσωτερικά δεν μπορεί να βάλει τα συμφέροντα των μεταναστών πάνω από τα συμφέροντα των ελλήνων πολιτών! Από αυτούς θα ψηφιστεί και αυτούς οφείλει να υπηρετήσει. Τα λέω αυτά, γιατί παρατηρώ ένα κλίμα κάποιων συντρόφων να καταστήσουν το Πασόκ ένα είδος ... Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, υπό την έννοια ότι, μόλις ακούσουν από το Πασόκ ένα μέτρο υπέρ των ελλήνων πολιτών και (υποτίθεται) "κατά" των μεταναστών (όπως πχ η επαναπροώθηση, όσων δεν έχουν προϋποθέσεις και όσων δεν είναι πολιτικοί πρόσφυγες ή όσων δεν μπορεί να απορροφήσει η χώρα μας, στις χώρες καταγωγής τους), εξανίστανται λες και το Πασόκ ψηφίστηκε όχι για την προώθηση των συμφερόντων των ελλήνων πολιτών αλλά για να ... προωθήσει τη διεθνή αλληλεγγύη και ειρήνη! Θα πρέπει να το προσέξουμε αυτό: δεν πρέπει να ζητάμε από τον Γιώργο να φτάσει στις υπερβολές του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος υπερασπίζεται ο,τιδήποτε άλλο πλην από τα συμφέροντα του μέσου πολίτη, πράγμα που το πλήρωσε ακριβά στις εκλογές. Είπαμε, ειρηνιστές και αλληλέγγυοι με τους αδύνατους, αλλά όχι και μαλάκες!
Γιάννη ωραία η προσέγγιση του θέματος. Έπιασες αρκετές παραμέτρους. Εδώ όπως ξέρεις έχουμε κέντρο υποδοχής μεταναστών και σοβαρό πρόβλημα. Ενώ στο παρελθόν όλοι έφευγαν ακόμα και αν τους προσέφερες δουλειά και σπίτι, γιατί ανήκαν σε συγκεκριμένα κυκλώματα, τώρα έχουμε εκατοντάδες που μένουν στο νησί. Μία κίνηση υποστήριξης και αλληλεγγύης που έχουμε, έχει αναλάβει εθελοντικά και τους κάνει μαθήματα ελληνικών, αγγλικών, γεωγραφίας, ιστορίας κλπ. και εντός του κέντρου υποδοχής, αλλά και εδώ στο Καρλόβασι στο πανεπιστήμιο. Είχαμε προβάλει και μια ταινία ιρανική στη κινηματογραφική μας λέσχη ειδικά για αυτούς και το επόμενο σαββατοκύριακο διοργανώνεται ένα φεστιβάλ αντιρατσιστικό με ποικίλες εκδηλώσεις εδώ στο Καρλόβασι σε χώρο του πανεπιστημίου για πρώτη φορά στη Σάμο. Όλα αυτά είναι η ανθρώπινη στάση μας στο πρόβλημα, που όμως δεν αρκεί. Χρειάζεται πράγματι ευρωπαϊκή μεταναστευτική πολιτική, γιατί το πρόβλημα πιστεύω θα διογκώνεται.
@Ηδύλη: συμφωνώ. Πρέπει να απαλύνουμε τον πόνο αυτών των ανθρώπων. Αλο αυτό και άλλο εντελώς να αφήνουμε τα σύνορα ανοικτά και να μπαίνει όποιος θέλει.
Προοδευτικες κυβερνησεις δεν θα υπαρχουν σε λιγο στην Ευρωπη και αρα το ΠΑΣΟΚ θα εχει να συναλλαγει με ολους αυτους που αναφερονται στο προηγουμενο ποστ.
Αλλα γιατι δεν υπαρχουν αραγε;
Ο λογος δεν ειναι η οικονομικη κριση γενικως ουτε παλι η μεταναστευση γενικως αλλα η μουσουλμανικη μεταναστευση που καταβαραθρωνει τα ευρωπαικα αριστερα κομματα και εκτοξευει τα ακροδεξια.
Στις περισσοτερες χωρες της Ευρωπης δε μιλαμε για ενταξη αλλα για λιβανοποιηση και προσπαθεια επιβολης απαραδεκτων καταστασεων στους τοπικους πληθυσμους απο ισλαμιστες.Οι βομβιστες του Λονδινου ήταν ευποροι δευτερης γενιας και πληρως ενταγμενοι.Το ιδιο και διαφοροι αλλοι που διαδηλωνουν με συνθηματα "η Βρεταννια θα γινει ισλαμικη", "το Ισλαμ θα κυβερνησει τον κοσμο" κλπ.Στη Γαλλια ο Σαρκοζυ ανεβηκε λογω των ταραχων στα ισλαμικα προστεια.Στην Ολλανδια ο Βιλντερς εφθασε το 17% καταγγέλλοντας το ισλαμ αλλα πολλες νυκτες κοιμαται σε ολλανδικες βασεις για να αποφυγει τον κινδυνο δολοφονιας.
Στη Δανια οι σκιτσογραφοι του Μωαμεθ ειναι υπο αστυνομικη φρουρηση οπως και ο Ρουσντι στην Αγγλια.Στη Γερμανια θεατρικα εργα ματαιωνονται απο απειλες ενω στην Κολωνια μαινεται η διαμαχη για το υψος του μιναρε του καινουργιου τζαμιου.
Ενω λοιπον η συγκρουση των πολιτισμων ειναι σε πληρη αναπτυξη σε ολη την Ευρωπη τα σοσιαλιστικα κομματα ειτε επειδη ο τοπικος παραδοσιακος πολιτισμος ειναι πιο κοντα στη δεξια ειτε λογω διεθνισμου υποβαθμιζουν το προβλημα του Ισλαμ και προσπαθουν να παιξουν αποκλειστικα στο γηπεδο ρατσισμος,φυλετισμος κλπ.
Αλλα ο κοσμος δεν ειναι ηλιθιος.Πολλοι ανθρωποι πρωην προοδευτικοι στρεφονται δεξια ή και ακροδεξια γιατι βλεπουν ενα νεο ολοκληρωτισμο εισαγωγης να τους απειλει απεναντι στον οποιο καποιοι κανουν το κοροιδο.
Μια θρησκεια δεν ειναι ρατσα,ειναι κοσμοθεωρια οπως και οι πολιτικες ιδεολογιες.Και οπως η εισαγωγη εκατομμυριων φασιστων ή κομμουνιστων σε μια χωρα θα ειχε προφανεις πολιτικες συνεπειες και δεν ειναι θεμα απλως ανθρωπισμου ετσι και η ειασγωγη μουσουλμανων εχει ηδη συνεπειες ορατες για όλους.Οι υποστηρικτες τους λενε πολλα και διαφορα για ενσωματωση -ενω δεν εχουν ενσωματωσει τιποτα-και για τα "οικονομικα αιτια" της ταραχης τη στιγμη που ολα τα κειμενα των τρομοκρατων δεν εχουν τιποτα το οικονομικο και μιλουν ανοικτα για κατακτηση της Ευρωπης και του κοσμου στο ονομα του Ισλάμ.Εφ οσον οι σοσιαλιστες κανουν οτι δεν καταλαβαινουν τους δινουν να καταλαβουν οι ψηφοφοροι.
Προς Στέλιο:
Φαίνεται ότι δεν έχεις αντιληφθεί πως η Ελλάδα είναι εδώ και 30 χρόνια μέλος της ΕΕ. Φαίνεται πως δεν έχεις αντιληφθεί ότι το ΠΑΣΟΚ είναι μέλος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, της οποίας ο Γιώργος Παπανδρέου είναι Πρόεδρος και του Ευρωπαϊκού σοσιαλιστικού Κόμματος. Και φαίνεται πως δεν έχεις αντιληφθεί ότι το ΠΑΣΟΚ, τόσο στη Σοσιαλιστική Διεθνή, όσο και στο Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα συνδιαμορφώνμει απόψεις. Και η συμβολή του στις απόψεις που συνδιαμορφώνονται είναι συνάρτηση των απόψεων που διατυπώνει στην Ελλάδα. Καμώνεσαι τέλος πως δε διάβασες τη φράση κλειδί της ανάρτησης: αυτή που αναφέρεται στην ανάγκη εκπόνησης μιας μεταναστευτικής πολιτικής των προοδευτικών δυνάμεων της Ευρώπης.
Άρα το ευφυολόγημα περί ΟΗΕ να μου επιτρέπεις να το θεωρήσω εκ του πονηρού.
Μάθε επιπλέον ότι ως το 1999 το Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα, που υφίσταται ως τέτοιο από το 1988, ήταν πρώτη δύναμη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Βρέθηκε για πρώτη φορά δεύτερη δύναμη το 1999, όταν σύμπασα η Ευρωπαϊκή Σοσιαλδημοκρατία είχε ασπασθεί τις θατσερικές αντιλήψεις των Μπλερ - Σρέντερ και, με τη φωτεινή τότε εξαίρεση του Γαλλικού Σοσιαλιστικού Κόμματος, είχε βαλθεί να ξεθεμελιώσει το κοινωνικό Κράτος. Πράγμα που πέτυχε. Οι συνθήκες του Μάαστριχτ, του Άμστερνταμ, της Νίκαιας και της Λισαβώνας, καθώς και το Σύμφωνο Σταθερότητας είναι πρωτίστως έργα σοσιαλδημοκρατών. Με μόνη θετική συνθήκη αυτή της Νίκαιας, που ήταν η πρώτη και η μόνη που ασχολήθηκε με το τεράστιο έλλειμμα Δημοκρατίας της ΕΕ και ενίσχυσε, όχι όσο θα έπρεπε αλλά έκανε ένα θετικό βήμα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Για αυτή τη συμβολή τους στην κατεδάφιση του Κοινωνικού Κράτους τους τιμωρούν σήμερα σε όλη την Ευρώπη οι κοινωνίες. Διότι, τα μεν μεσαία αστικά στρώματα, που επωφελήθηκαν από τη μείωση των φόρων, έχουν στραφεί προς αυτούς που τους εγγυώνται ότι δε θα πειραχτεί η κοινωνία των 2/3. Και οι χαμένοι της πολιτικής των σοσιαλδημοκρατών απέχουν επιδεικτικά ή ψηφίζουν φασίστες.
Σε ό,τι αφορά δε στη μεταναστευτική πολιτικήυπάρχουν δυο δρόμοι. Ο ένας είναι να κλείσεις ερμητικά τα σύνορα και να πυροβολείς στο ψαχνό τις χιλιάδες των απελπισμένων, που όλο και περισσότεροι θα συνωστίζονται σε αυτά. Θα γεμίσεις θάλασσα και στεριά με πτώματα αλλά οι απελπισμένοι θα περάσουν. Προκαλώντας την καταστροφή του πολιτισμού που αναπτύχθηκε στην Ευρώπη από την Αναγέννηση μέχρι σήμερα. Όπως τον 4ο αιώνα πέρασαν οι Ούνοι, οι Γότθοι, οι βάνδαλοι και, αργότερα, τον 7ο αιώνα οι Σλάβοι και τον 10ο αιώνα οι Τούρκοι. Όλοι αυτοί δεν ήταν στρατοί οργανωμένων κρατικών οντοτήτων. Στρατιές απελπισμένων ήταν, διωγμένων ποιος ξέρει - η Ιστορία δεν έχει εξηγήσει τα βαθύτερα αίτια αυτών των μεταναστεύσεων - από ποιες συμφορές. Όμως αυτές οι στρατιές απελπισμένων διέλυσαν τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, που δεν άντεξε το οικονομικό κόστος της στρατιωτικής τους αντιμετώπισης, και κατέστρεψαν τον πολιτισμό της. Πώς θα αποφύγουμε μια επανάληψη της Ιστορίας; Η περίπτωση των Σλάβων είναι ενδεικτική. Η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία τους δέχτηκε, την ανάγκη φιλοτιμία ποιούσα, τους εκχριστιάνισε και, για όσο διάστημα συνέχιζε να ακμάζει, τους είχε,σε σημαντικό βαθμό, αφομοιώσει. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι δικές μου προτάσεις.
Και κάτι τελευταίο. Όταν στη Γαλλία, στις αρχές της δεκαετίας του '80, το Κομμουνιστικό Κόμμα υιοθέτησε έναντι των μεταναστών μια light εκδοχή των απόψεων Λεπέν, έπεσε μέσα σε τρία χρόνια από το 17% στο 9%. Ταυτόχρονα ο Λεπέν εκτοξεύονταν από το 1,5% στο 9%. Ο μύθος δηλοί ότι η νομιμοποίηση των ρατσιστικών θέσεων της άκρας Δεξιάς, απλώς στέλνει ψηφοφόρους της Αριστεράς σε αυτή.
Γιάννης Χρ.
Προς Ανώνυμο:
Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι η θρησκεία είναι τρόπος ζωής και πολιτισμός.
Θα συμφωνήσω επίσης και στα περιστατικά στα οποία αναφέρεσαι.
Όταν όμως παραγνωρίζεις ότι:
1. Στη Χριστιανική Ευρώπη - και στην επίσης Χριστιανική Αμερική - υπάρχουν Χριστιανοί που δολοφονούν γιατρούς γιατί κάνουν αμβλώσεις.
2. Υπάρχουν παπάδες που διακηρύσσουν ότι είναι προτιμότερο να πεθάνει ένα κοριτσάκι που έμεινε έγκυος μετά από βιασμό παρά να γίνει άμβλωση - αλήθεια σε τι διαφέρουν από τους φανατικούς Μουσουλμάνους που θανατώνουν τα θύματα βιασμού δια λιθοβολισμού ως μοιχαλίδες;
3. Υπάρχουν, στην Ιρλανδία, γειτονιές Προτεσταντών στις οποίες αν περπατήσει ένας Καθολικός δολοφονείται και αντιστρόφως - μήπως έλεγες κάτι για το Λίβανο;
4. Υπάρχουν ιερωμένοι πουκηρύσσουν ότι ορθώς οι Ναζί εξόντωσαν έξι εκατομμύρια Εβραίους - σε τι διαφέρουν άραγε από τον Αχμαντινεζάντ; - και η Καθολική Εκκλησία αρνείται να τους αποσχηματίσει.
5. Το Κόμμα της μείζονος αντιπολίτευσης στην Ισπανία υποστηρίζει πολιτικά κινήσεις που απαιτούν να διδάσκεται η Γένεση στο μάθημα της Βιολογίας στα σχολεία - σε τι διαφέρει από τις σχετικές απόψεις των ακραίων ισλαμιστών.
Όταν όλα αυτά δε σε ενοχλούν, τότε το πρόβλημά σου δεν είναι οι φανατικοί ισλαμιστές. Απλώς ταυτίζεσαι με κάποιους άλλους φανατικούς εξ ίσου επικίνδυνους.
Γιάννης Χρ.
Ειναι ελαχιστοι αυτοι που δολοφονουν γιατρους λογω αμβλωσεων και ολες οι Εκκλησιες τους εχουν αποκηρυξει.
Η αμβλωση εχει επιτραπει σχεδον σε ολες τις χωρες και το τι λενε διαφοροι ιερωμενοι δεν εχει επιρροη.
Το ζητημα της Ιρλανδιας ειναι παλιο αυτονομιστικο ζητημα παρομοιο με των Βασκων και μονο περικαλυμμα ειναι η θρησκευτικη διαφορα.
Αλλα αντιλαμβανομαι οτι ολα αυτα δεν εχουν μεγαλη σημασια καθως μια συγκριτικη προσπαθεια να αποδειχθει η διαφορετικη φυση του χριστιανισμου απο το Ισλαμ θα προσκρουσει στις εσωτερικες πολιτικες αντιθεσεις στη Δυση που οδηγουν πολλους αριστερους και φιλελευθερους στο να βαζουν και τις δυο θρησκειες στην ιδια μοιρα.
Αλλα η διαφορα υπαρχει αντικειμενικα.Η βια που ασκηθηκε απο χριστιανους δεν δικαιολογειται απο τα ιερα κειμενα της θρησκειας αυτης και αρα καποιος μπορει να χρησιμοποιησει τα κειμενα αυτα για να τη σταματησει και ετσι εγινε αρχικα οταν ακομη η Εκκλησια ήταν πανισχυρη.Αντιθετα η βια του ισλαμ προβλεπεται και καθαγιαζεται απο τα ιδια τα κειμενα και οποιος μουσουλμανος προσπαθησει να φτιαξει ισλαμ χωρις τζιχαντ ειναι απλουστατα αιρετικος.Οι φανατικοι εχουν μαζι τους τα θεωρητικα κειμενα και ολη τη γραμματεια.
Δεν ειναι τυχαιο οτι ο συγχρονος πολιτισμος ξεπηδησε απο το χριστιανικο κοσμο.
Η τελευταια φραση σου περι ταυτισης με επικινδυνους φανατικους ακριβως δειχνει οτι υπο το βαρος της εσωτερικης ιστοριας της Δυσης και της Ελλαδος η συζητηση ειναι δυσκολη.Το να προσπαθησω να σε πεισω οτι υπαρχουν ανθρωποι που δεν εχουν σε καμμια υποληψη τους δικους μας αρχιεπισκοπους αλλα τους θεωρουν ακινδυνους ενω το Ισλαμ πολιτιστικη απειλη και θα προτιμουσαν απειρως περισσοτερο να αναλαβουν την αμυνα κατα της απειλης προοδευτικοι ανθρωποι και οχι Καρατζαφερηδες δεν εχει νοημα.
Το ρολοι της ιστοριας κινειται πολυ γρηγορα και ο καθενας παιρνει θεση αναλογα με τις ελπιδες ,τους φοβους και τις προσδοκιες του.
Αλλοι δεν θελουν νεα τουρκοκρατια και μαλιστα πανευρωπαικη κλιμακα με τον εξισλαμισμο της Ευρωπης και αλλοι ανησυχουν για το ρατσισμο.
Η συγκρουση θα παρει μορφες που δεν μπορουμε να προβλεψουμε αλλα ειναι αναποφευκτη.
Προς ανώνυμο:
Όχι μόνο δεν γνωρίζεις το Ισλάμ, αλλά και δεν έχεις κάνει και προσπάθεια να το γνωρίσεις. Οι ερμηνείες του Τζιχάντ είναι τόσες όσοι και οι Μουσουλμάνοι. Γιατί τζιχάντ είοναι η υποχρέωση του Μουσουλμάνου να προστατεύσει την πίστη του. Πράγμα που ο καθένας καταλαβαίνει με τον τρόπο του.
Ως προς το «ακίνδυνο» των ιερωμένων που στην Ευρώπη ευαγγελίζονται το φυλετικό και θρησκευτικό μίσος να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Κανένας άνθρωπος που ευαγγελίζεται το μίσος δεν είναι ακίνδυνος, ακόμα και αν είναι μόνος του. Και να σου θυμίσω τη φράση του γερμανού Ευαγγελιστή επισκόπου Νιτμάγερ, όταν απελευθερώθηκε από τις φυλακές μετά την κατάρρευση των Ναζί. «Στην αρχή οι Ναζί κυνηγούσαν τους Εβραίους. Αλλά εγώ δεν ήμουν Εβραίος και δε με αφορούσε το θέμα. Έπειτα κυνήγησαν του Κομμουνιστές. Αλλά εγώ δεν ήμουν Κομμουνιστής και δε με αφορούσε το θέμα. έπειτα κυνήγησαν τους Καθολικούς. Αλλά εγώ δεν ήμουν Καθολικός και δε με αφορούσε το θέμα. Όταν ήρθε η σειρά μου δεν υπήρχε κανείς να με υπερασπιστεί». Ο Νιτμάγερ επέζησε. Χιλιάδες άλλοι σαν κι αυτόν, που θεωρούσαν ότι τα πογκρόμ των Ναζί δεν τους αφορούν δεν επέζησαν.
Σου εύχομαι μονάχα, όταν οι «ακίνδυνοι» αυτοί απόστολοι του μίσους θα ασχοληθούν μαζί σου να έχει απομείνει κάποιος για να σε υπερασπιστεί.
Γιάννης Χρ.
Δημοσίευση σχολίου