37 χρόνια μετά... Μια απόπειρα για να θυμηθούμε, να σκεφτούμε, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε. (Πριν από 37 χρόνια ιδρύθηκε η ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ, μια μικρή οργάνωση μαθητών, στα πλαίσια της τότε ΠΑΜΚ. Τα μέλη της έδεσαν δεσμοί βαθείς, με αντοχή στο χρόνο. Μπορεί οι δρόμοι μας - πολιτικοί και κοινωνικοί - να χώρισαν μετά... Όμως κάπου στο βάθος σιγόκαιγε η λαχτάρα να βρεθούμε ξανά, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε... Άλλωστε δεν άλλαξε τίποτε από τότε στις καρδιές μας. Οι καρδιές των ανθρώπων δεν αλλάζουν...)

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

ΜΗ ΒΡΟΝΤΟΧΤΥΠΑΣ ΤΙΣ ΧΑΝΤΡΕΣ.

Ένας φίλος μου, άρχοντας που από πολλού έχει αποχαιρετήσει την πρώτη, τη δεύτερη και την τρίτη νιότη αλλά που στα μάτια μου φαντάζει απείρως νεότερος από τους μπαχαλάκηδες, γιαουρτάκηδες, μουτζάκηδες και φραπεδάκηδες, μου είπε:

Ρε άρχοντα, γιατί εσείς εκεί στον ΙΓΜΕ κλείσατε το μαγαζί και την αράζετε με φραπέδες και μουσικές ντεμοντέ; Έτσι θα πείσετε για την αναγκαιότητα του μαγαζιού σας; Εσείς δεν λέτε ότι ο ΙΓΜΕς είναι οι άνθρωποί του που πασχίζουν για το καλό του λαού; Γιατί δεν ξεχύνεστε λοιπόν με την αρματωσά σας, τους χάρτες σας, τα επιστημονικά σας όργανα, τα γεωτρύπανά σας που τάχετε και τεμπελιάζουν στην είσοδο μαζί σας; Γιατί δεν πάτε σε ταλαιπωρημένα χωριά και σε κακότεχνους δρόμους να μελετήσετε κατολισθήσεις και καθιζήσεις, να κάνετε καμιά τρύπα να δει νεράκι, έστω ένα διψασμένο χωριό; Να δείξετε τη δύναμή σας βρε αδερφέ που είναι η δουλειά σας! Με αυτοδιαχείριση, αφού όλες οι διοικήσεις, κατά την άποψή σας, είναι άχρηστες!

Θα σου πω γιατί δεν το κάνετε : γιατί πρέπει να δουλέψετε. Και να βάλετε (θου Κύριε φυλακή τω στόματί μου) και κάτι από την άγια τσέπα σας. Και όμως! Αυτή σας η πρωτοβουλία θα αφόπλιζε τους όποιους εχθρούς σας, πραγματικούς ή φανταστικούς.

Αράχτε λοιπόν στον φραπέ σας, στα παχιά τα λόγια τα μεγάλα σας, στα παράταιρα τραγούδια σας, στην κακομοιριά και στη μιζέρια σας. Τσαφ, τσουφ, το τρένο της επανάστασης, όπου νάναι θα περάσει και περιμένει επιβάτες. Επιβάτες σαν και σας.

Τι να πω στον φίλο μου τον άρχοντα; Απόμεινα να κοιτάζω στο βάθος, θαρρώντας ότι βλέπω κάτι σαν τρένο.


Πελεκάνος Ερημικός

13 σχόλια:

Koupakia είπε...

Οι επισημάνσεις και οι προτροπές του Φίλου είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη πλευρά είναι οι φίλοι του Πάγκαλου. Διότι άλλο είναι να συμμαζέψω το μαγαζί. Να βάλω και λίγο νέο αίμα μήπως και ξυπνήσουν τα γερόντια και οι φραπεδάτοι. Να δώσω και αντικείμενο όπου υπάρχει ανάγκη. Και άλλο όμως να βάζω λουκέτο με το έτσι θέλω, γιατί δεν πέρασε το καραμπινάτο παράνομο ρουσφέτι των φίλων του Πάγκαλου.

Νομίζω, ότι δικαιούμαι να έχω άποψη και να ομιλώ!

Koupakia είπε...

Να συμπληρώσω το προηγούμενο και με την άποψη της υπεύθυνης Υφυπουργάρας. Μα μλκς είναι να τα βλάλω με τον Πάγκαλο έστω και αν είναι λάθος αυτό που κάνει;

Υ.Γ. Ουδεμία διαφορά η συμπεριφορά της Υφυπουργάρας με την τοποθέτηση του γεωτρύπανου στην πύλη.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Πελεκάνε να πεις στον άρχοντα ότι όταν οι γεροντότεροι και οι φραπεδάτοι σπάγανε τα πόδια τους πασχίζοντας για το καλό του λαού αυτός έπινε τη φραπεδιά του και μάλλον δεν τους πήρε χαμπάρι. Αν περνούσες άρχοντα κάπου κάπου από το ΙΓΜΕ θα είχες μάθει τι προσφέρει στον τόπο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πρώτοι που αντέδρασαν στο κλείσιμο του ΙΓΜΕ ήταν Δήμαρχοι και Περιφεριάρχες. Οι φραπεδάτοι χωρίς χρηματικές αμοιβές φυλάνε το κτίριο και τον εξοπλισμό του, για να μην έχει την κατάληξη του διπλανού (του Εφραίμ). Όσο για τα παράταιρα τραγούδια,φίλε Πελεκάνε θάπρεπε σαν μέλος της τότε ΠΑΜΚ να τούχες δώσει απαντήσεις.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση Πελεκάνε. Όμως η αλήθεια πονάει και ο καθρέφτης όταν δείχνει την ασχήμια, μας ενοχλεί.Αυτά που μας φτάσανε στο γκρεμό, συνεχίζουν να μας συγκινούν.Μήπως υπάρχουν και άλλοι δρόμοι από τις ντουντούκες και τις καταλήψεις και τα χιλιοειπωμένα ξύλινα συνθήματα ? Πιο σύγχρονοι ρε αδελφέ..

Πελεκάνος Ερημικός είπε...

Ο φίλος μου Κουπάκιας δικαιούται για να ομιλεί και γνωρίζει καλώς ότι ο άρχοντας δεν λέει αρλούμπες. Αυτά τα πέρι Πάγκαλου δεν τα γνωρίζω και δεν με ενδιαφέρουν γιατί έχω μπροστά μου τα γεγονότα. Το ΙΓΜΕ δεν πρέπει να διαλυθεί, πρέπει να αλλάξει εκ βάθρων, όπως και ολόκληρη η Ελλάς.
Από την άλλη, ο ανώνυμος δεν δικαιούται να μιλάει προσωπικά. Αν έχει τ' άντερα να έρθει να μιλήσει προσωπικά στον Κουπάκια ή τον Πελεκάνο για να δούμε ποιος έσπαγε τα ποδάρια του. Γιατί ο Πελεκάνος και ο Κουπάκιας αλλιώς τα ξέρουν. Όσο για την καραμέλα του λαού, νισάφι. Η άγια τσέπα!

Ανώνυμος είπε...

Γιατί πήρες προσωπικά κάτι που αφορά έναν άρχοντα 3ης ηλικίας; Ποιά σχέση έχουν τα άντερα με την ανωνυμία; Θα είχα άντερα αν έβγαινα με ψευδώνυμο;

Πελεκάνος Ερημικός είπε...

Χαριτωμένε μου Ανώνυμε. Το ψευδώνυμο είναι όνομα. Όταν λέμε Άρης Βελουχιώτης είναι Άρης Βελουχιώτης. Νυν και αείν και εις τους αιώνας. Βέβαια είναι και Θανάσης Κλάρας. Αυτό όμως ολίγοι το γνωρίζουν, ίσως ούτε εσύ το γνωρίζεις φίλε μου. Κι αν γνωρίζεις τον Θανάση Κλάρα, θα σε παρακαλούσα να μου υπενθυμίσεις το "πραγματικό" όνομα του Καπετάν Ερμή, του Νικηφόρου, του Ελύτη κλπ κλπ.
Ο Ανώνυμος είναι ανώνυμος. Δεν έχει πρόσωπο. Απαντάω ας πούμε στον ένα ανώνυμο και πετάγεται ο άλλος ανώνυμος. Κάτι σαν λερναία ύδρα.
Τέλος πάντων, αν καίγεσαι τόσο πολύ για το βαφτιστικό του Πελεκάνου, θα το βρεις με λίγη προσπάθεια, μέσα από το blog. Αν και κάτι μου λέει βρε πονηρούλη ότι το ξέρεις.
Όσο για την τρίτη ηλικία, κανένα πρόβλημα. Φτάνει να είσαι άρχοντας και να μην είσαι βλάκας, ρουφιάνος και καρατσέπας.

Ανώνυμος είπε...

Βασ. Πριόβολος, Δημ. Δημητρίου, Οδ. Αλεπουδέλης κατά σειρά που τα αναφέρεις. Δεν καίγομαι καθόλου για το πραγματικό σου όνομα. Γιά την ανωνυμία έχεις δίκιο όταν σου πετάγονται διάφοροι. Η 3η ηλικία και τα όσα είπα αφορούσαν τον άρχοντα καιθα ήθελα να μου πεις γιατί το πήρες προσωπικά; Εγώ δουλεύω στο ΙΓΜΕ από το 1972 και κατάθεσα τις απόψεις μου. Θανάσης

Ανώνυμος είπε...

κανε το 1972 1976. Συγνώμη για το λάθος. Θανάσης

Ανώνυμος είπε...

Μάγκα ''Πελεκάνε'' μη φαντάσεσαι ότι είσαι τόσο ψευδώνυμος όσο ελπίζεις.
Πάνω από 30 χρόνια εισπράτεις το μισθό του ΙΓΜΕ χωρίς να πατάς το πόδι σου σε αυτό διότι εσύ είσαι ιδεολόγος και προκομένος και έχεις τις δουλίτσες σου εκτός ΙΓΜΕ , χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του ΙΓΜΕ.
Α! Συγγνώμη ξέχασα ! Έρχεσαι στο ΙΓΜΕ όταν έχουμε καμιά απεργία και βρίζεις τους απεργούς.

Τώρα έχεις δίκιο που αγανακτείς. Λόγω της απεργίας δεν μπορείς να εισπράξεις τις αργομισθίες σου...

ΠΠελεκάνος που πελεκάει είπε...

Το επαναλαμβάνω : Φυσικά δεν είμαι ανώνυμος, σαν και σένα. Έλα φίλε μου να μου τα πεις στα μούτρα να δούμε ποιος πρόσφερε στο ΙΓΜΕ και ποιος ήταν αργόμισθος. Αλλά φυσικά είσαι χέστης και καρατσέπας. Και ρουφιάνος φυσικά, όπως οι περισσότεροι συνοδοιθπόροι σου.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε και Πελεκάνε οι τσακωμοί μεταξύ μας μόνο κακό κάνουν. Αυτή την ώρα κινδυνεύουν 130 οικογένειες και όπως πολύ καλά γνωρίζετε έπονται χειρότερα. Οι "αργομισθίες" και τα "πελεκήματα" δεν είναι επιχειρήματα. Καθένας μας έχει την προσφορά του στο ΙΓΜΕ και οι δύο σας, ο καθένας με τον τρόπο του, θέλετε τη λειτουργία του. ΔΕΝ ΕΙΣΑΣΤΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ. Ξέρετε το έργο και τη χρησιμότητα του ΙΓΜΕ, προβάλετέ τα, καιαπαντήστε στον οποιον πει κάτι εναντίον ΜΑΣ. Όσο για σένα Πελεκάνε το Θανάσης είναι το όνομά μου και ήρθα το 1976 δεν με φωτογραφίζει; Καιεπειδή μου είπανε ποιός είσαι δεν το λέω για "πελεκήματα" φίλε (αν και είσαι γαύρος...) Θανάσης

Πελεκάνος Ερημικός είπε...

Θανάση, αν είσαι αυτός που νομίζω, είσαι από τους αγαπημένους μου. Βάζελος μεν αλλά αγαπητός. Τυχαίνει να έχω την άποψη ότι το ΙΓΜΕ πρέπει να αλλάξει. Πιστεύω ότι μέλημα του συνδικάτου θα έπρεπε να είναι η ομαλή προσαρμογή των όποιων πρέπει να φύγουν - και ας είμαι και εγώ ανάμεσα σε αυτούς. Κάποτε πρέπει να βάλουμε την πρόοδο του τόπου μας πάνω από τα στενά προσωπικά συμφέροντα.

Powered By Blogger

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Συνεργάτες

Επισκέψεις (από 01/03/2008, 18:00 μμ)