37 χρόνια μετά... Μια απόπειρα για να θυμηθούμε, να σκεφτούμε, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε. (Πριν από 37 χρόνια ιδρύθηκε η ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ, μια μικρή οργάνωση μαθητών, στα πλαίσια της τότε ΠΑΜΚ. Τα μέλη της έδεσαν δεσμοί βαθείς, με αντοχή στο χρόνο. Μπορεί οι δρόμοι μας - πολιτικοί και κοινωνικοί - να χώρισαν μετά... Όμως κάπου στο βάθος σιγόκαιγε η λαχτάρα να βρεθούμε ξανά, να μιλήσουμε, να ελπίσουμε... Άλλωστε δεν άλλαξε τίποτε από τότε στις καρδιές μας. Οι καρδιές των ανθρώπων δεν αλλάζουν...)

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

H ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Με αφορμή την ανάρτηση του φίλου μου ( ιστορία φιλίας 49ετών ) Αέρα Πατέρα θα ήθελα να προσθέσω ορισμένες σκέψεις. Η αντιπαράθεση για την ημέρα εορτασμού του Πολυτεχνείου ήταν τόσο σκληρή που θεωρούσαμε ότι η αντίθετη άποψη ισοδυναμούσε με προδοσία (!!!) των αρχών μας και της ιδεολογίας μας.Αυτήν ακριβώς την “ προδοσία ” θέλω να αναλύσω.Όπως σε όλες τις θρησκείες έτσι και στους πολιτικούς φορείς της μίας, της μοναδικής αδιαπραγμάτευτης αλήθειας κάθε ερμηνεία διαφορετική από την επίσημη του ιερατείου – θρησκευτικού ή πολιτικού – θεωρείται προδοσία . Είναι φανερό ότι αυτή η προσέγγιση δεν αφορά μόνο τις “ επίσημες ” εκφάνσεις των θρησκευτικών ή πολιτικών φορέων αλλά και τις άπειρες υποδιαιρέσεις αυτών. Για παράδειγμα οι άπειρες διασπάσεις του ΚΚΕ έχουν δημιουργήσει άπειρα μικρότερα ιερατεία που το κάθε ένα για λογαριασμό του κατέχει την μία και μοναδική αλήθεια. Κάτι παρόμοιο με αυτά, που αιώνες τώρα συμβαίνουν και εξελίσσονται στον πλαίσιο των θρησκευτικών δογμάτων (αιρέσεις και δόστου αιρέσεις για ασήμαντες διαφοροποιήσεις).

Κάτω από αυτά τα δεδομένα η – ασήμαντη – αντιπαράθεση για τον εορτασμό της πρώτης επετείου του Πολυτεχνείου έπαιρνε χαρακτήρα μετωπικής σύγκρουσης με τους “ προδότες” τους “ ρεβιζιονιστές ”και γενικά όλους τους “πουλημένους” που τολμούσαν να έχουν μιά διαφορετική άποψη. Πρεπει να σκεφτούμε ακόμη ότι για όλους αυτούς που λοξοδρομούσαν δεν υπήρξε ποτέ έλεος. Από την ιερά εξέταση τον μεσαίωνα ,τα ψυχιατρεία και τα γκουλάνκ στον υπαρκτό Σοσιαλισμό και την διαπόμπευση και τον εξευτελισμό στα νεώτερα χρόνια – οι προσωπικές επιθέσεις και τα “ τι έχεις κάνει εσύ στη ζωή σου ” κινούνται λίγο πιο light στην ίδια κατεύθυνση .

Η απόριψη της ιδεολογίας της μίας αλήθειας σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο – η μοναδική αλήθεια των διαφόρων θρησκευτικών δογμάτων δεν ενδιαφέρει αυτόν τον σχολιασμό - και η θεώρηση των κοινωνικών προβλημάτων με όρους σύνθεσης των απόψεων είναι οι αναγκαίες προϋποθέσεις για να βρούμε λύσεις στα δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα.

Επ΄αυτών επιφυλάσσομαι να υπάρξει σχολιασμός προσεχώς.


ΑπΙφ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Συνεργάτες

Επισκέψεις (από 01/03/2008, 18:00 μμ)