Αφορμή γι αυτό το κείμενο μου έδωσε ειρωνικό σχόλιο φίλου τόσο για τον Σιακαντάρη που έγραψε το κείμενο περί ανομίας όσο και για τον Ανδρέα Παπανδρέου που αποτελεί το μόνιμο στόχο «δεξιών» και «αριστερών».
Πράγματι, το κείμενο του Σιακαντάρη ενώ είναι ευστοχότατο για την παρούσα φάση, παρουσιάζεται λίγο αχρονικό σε ότι αφορά την θέση περί ανομίας.
Και εξηγούμαι : Νόμο είχε και η χούντα, νόμο είχε και ο Καραμανλής της βίας και νοθείας με τους Γκοτζαμάνηδες και τα τρίκυκλα. Είμαι περήφανος γιατί σε εκείνες τις μαύρες περιόδους δεν υπήρξα «νομιμόφρων».
Όπως λέει ο Ράμφος, οι άνθρωποι και οι κοινωνίες μεγαλουργούν όταν αντιλαμβάνονται τον χρόνο ανοιχτό και όχι στατικό ή κυκλικό, όπως συνέβαινε σε αρχαίες κοινωνίες που δεν ένοιωθαν καν την ανάγκη καθιέρωσης χρονολογίας.
Θέλω να πω ότι άλλο χούντα άλλο θρίαμβος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. το 1981 και άλλο η σημερινή κατάσταση.
Η χούντα, δημιούργημα της ακραίας δεξιάς για να μην ξεχνιόμαστε, ήταν χούντα και τα σχόλια περιττεύουν. Ο θρίαμβος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ήταν ώριμο αίτημα μιας κοινωνίας που μετά την χούντα «σοσιαλιστοτροπούσε» - μην ξεχνάμε ότι ο ΣΕΒ τον Καραμανλή έψεξε για σοσιαλμανία – αλλά και ενός περιθωριοποιημένου πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά τμήματος του λαού που ζητούσε ανάσα.
Το ΠΑ.ΣΟ.Κ, αποδεδειγμένα, υπήρξε το μοναδικό εργαστήρι εφαρμογής των σοσιαλιστικών αντιλήψεων – φετίχ στην ελληνική κοινωνία. Και κρατικοποιήσεις έκανε και σε κοινωνικοποιήσεις των προβληματικών προχώρησε και συνεταιρισμούς έφτιαξε για να καταργήσει τους μεσάζοντες και τους χαμηλόμισθους εργάτες και υπαλλήλους φρόντισε με το παραπάνω. Σε θεσμικό επίπεδο έφερε επανάσταση και στο συνδικαλισμό και στην Παιδεία και στη Δικαιοσύνη και στο Οικογενειακό Δίκαιο.
Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. επιχείρησε να αλλάξει πράγματα σύμφωνα με τα προτάγματα της εποχής. Δεν έμεινε ακίνητο, παίζοντας play – station, να περιμένει τον Χάρο.
Κανονικά, εκείνη η πολιτική του ΠΑ.ΣΟ.Κ θα έπρεπε να ικανοποιεί σήμερα δεξιούς και αριστερούς. Γιατί ο σοσιαλισμός δοκιμάστηκε στο ελληνικό εργαστήρι και σε βάθος χρόνου έδειξε τις αδυναμίες του. Οι δεξιοί θα πρέπει να χαίρονται γιατί «δικαιώθηκαν». Και οι αριστεροί γιατί όσα ζητούσαν έγιναν και με το παραπάνω.
Όμως ούτε οι μεν ούτε οι δε βάζουν μυαλό. Γιατί αμφότεροι αντιλαμβάνονται τον χρόνο στατικό και μαζί μ’ αυτόν τις αντιλήψεις και τις ιδεολογίες. Ενώ ο «λαϊκιστής» Ανδρέας, στη δεύτερη θητεία του, αν και γέρος και άρρωστος, άλλαξε πολιτική διαβάζοντας τα σημεία των καιρών. Αυτό που δεν θα μπορέσουν να κάνουν ποτέ Αλέκες, Αλέκοι, Αλέξηδες και φουκαράδες Σαμαράδες.
Θηρίον το Αλύπητον
4 σχόλια:
Υπάρχει στο κείμενο της ανάρτησης το εξής σημείο " Η πίστη στην αυταξία της νομιμότητας δεν σημαίνει άρνηση της σύγκρουσης και της διαφωνίας. Ο άγγλος φιλόσοφος Τζον Λοκ νομιμοποίησε την αντίδραση των πολιτών στην αυθαιρεσία της εξουσίας......" δηλαδή τίθεται το θέμα με την παραπάνω τοποθέτηση διαχρονικά και όχι μόνο για το σήμερα.Επίσης αναφερόμαστε σε κοινωνίες με Δημοκρατία ( και μόνον σε αυτές ) άρα οι νόμοι της χούντας του παπαδόπουλου και κάθε χούντας οποιουδήποτε χρώματος δεν αφορούν την ιδεολογία της νομιμότητας.Όσο για τον ανώνυμο με τις "ολόφρεσκες" ιδέες ένα μικρό σχόλιο. Χαίρομαι που αφιερώνει χρόνο και διαβάζει ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ.
Και εγω χαιρομαι που πολλοι απο το ΠΑΣΟΚ ειναι πλεον οπαδοι του νομου και της ταξης.
Εαν παραμεινουν ετσι και οταν ξαναγινουν αντιπολιτευση οι διαφορες πλεον για το παρελθον θα ειναι καθαρα ιστορικες και αρα χωρις σημασια.
Γιατι αυτο δεν ειναι σιγουρο αν σκεφθουμε οτι ο σημερινος Παπανδρεου ηταν με τα τρακτερ της Κρητης μολις πριν δυο χρονια.
Για να συνεννοηθούμε - όπως θάπρεπε - γιατί αντικειμενικά δεν υπάρχουν χάσματα ιδεολογικού τύπου σήμερα σε ότι αφορά το 90% του ελληνικού λαού, θα πρέπει πρώτα να καταλαβαίνουμε τι λέει ο άλλος.
Όσο για τα τρακτέρ, μην πας τόσο μακρυά. Προχθές μόλις, πίσω από τους ταρίφες ήταν οι τραμπαρίφες.
Προς Ανώνυμο:
Δεν είναι κρίμα να φτωχαίνουμε την συζήτηση πάνω σε ένα κείμενο που θέτει το μεγάλο ζήτημα της ευθύνης του πολίτη απέναντι στον Νόμο με οπαδικές τοποθετήσεις ;
Αν το πρόβλημα ήταν στους οπαδούς του Πασόκ τότε όλα θα ήταν εύκολα. Αλλά το πρόβλημα αφορά γενικά τον Έλληνα πολίτη σαν φορολογούμενο ,αφορά τον γιατρό όταν απαιτεί φακελάκι , αφορά τον αγρότη που εθιμικά κλείνει τους δρόμους, αφορά τις φοιτητικές μειοψηφίες με τις καταλήψεις των ΑΕΙ, αφορά τον δημόσιο λειτουργό ,τον καταπατητή του Δημοσίου, την συμπεριφορά μας στους δρόμους ……..Όλοι αυτοί είναι ( είμαστε) Πασοκ ;Αφορά βεβαίως και την κρατική εξουσία όπου αυτή αυθαιρετεί και από έννομος προστάτης της ασφάλειας του πολίτη μετατρέπεται σε δυνάστή του.
Σε ότι αφορά τον Γ.Παπανδρέου ,πράγματι ότι αναφέρεις είναι αλήθεια μαζί με άλλα όπως το περίφημο πλέον « λεφτά υπάρχουν» .Δεν είναι όμως η μόνη αλήθεια. Κάποιος πριν απ΄αυτόν υποσχέθηκε επανίδρυση του κράτους, κυνηγούσε ποντίκια σε Δημόσια Νοσοκομεία και υπόσχοταν δημοψήφισμα για τις ταυτότητες. Και πριν απ΄αυτόν κάποιοι άλλοι έκαναν τα ίδια .Ήταν η εποχή της «ανέμελης σαχλαμάρας» . Για καλή μας τύχη ο πρώην «σαχλαμαριστής» ως αρχηγός της Αξιωματικής αντιπολίτευσης Γ Παπανδρέου αγωνίζεται σκληρά ,ως Πρωθυπουργός της χώρας, για να εφαρμοστεί ένα σχέδιο ρεαλιστικό που να δίνει κάποια ελπίδα για την σωτηρία της χώρας. Δεν είναι κρίμα όλοι οι άλλοι να βρίσκονται ακόμη στην εποχή της ανέμελης σαχλαμάρας όταν η χώρα είναι λίγο πριν την καταστροφή και όχι λίγο πριν από κάποιες εκλογές όπως τον παλιό καλό καιρό;
Το χαίρομαι που μας διαβάζεις δεν ειρωνικό είναι αλήθεια!
Δημοσίευση σχολίου